Hållbar laddkabel

ufot

Trådstartare
Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone.

Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat laddkablarna, men jag får byta dem ofta. De slutar fungera efter ca en månad.

Alla är köpa på nätet och varit kopior som fungerar till IPhone.

Jag kan inte skylla på katterna då de är totalt ointresserade av kablar. Det syns inga yttre tecken på skada, de slutar ”bara” helt plötsligt att fungera.

Jag har funderat på att köpa ”äkta vara” men den kostar nästan 450 kr/styck. De jag brukar köpa kostar ca 100 kr/styck. Är det värt att köpa ”äkta vara”? Håller de fyra gånger så lång tid (eller helst ännu längre)?

Andra tips på hållbara kablar?
 
En månad? Extremt kort tid! Jag har nog aldrig ens köpt en laddare, använder de som ingått när jag köpt telefonen. De kan bli lite glappa men då har jag haft laddarna i många år innan det börjar glappa.
 
Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone.

Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat laddkablarna, men jag får byta dem ofta. De slutar fungera efter ca en månad.

Alla är köpa på nätet och varit kopior som fungerar till IPhone.

Jag kan inte skylla på katterna då de är totalt ointresserade av kablar. Det syns inga yttre tecken på skada, de slutar ”bara” helt plötsligt att fungera.

Jag har funderat på att köpa ”äkta vara” men den kostar nästan 450 kr/styck. De jag brukar köpa kostar ca 100 kr/styck. Är det värt att köpa ”äkta vara”? Håller de fyra gånger så lång tid (eller helst ännu längre)?

Andra tips på hållbara kablar?
Har samma erfarenhet. Lightningkablar håller inte så bra. Kanske blir bättre när Apple tvingas av EU att använda USB-C.
 
Efter bara en månad borde det gå att reklamera.
Jag har köpt på Elgiganten och någon på Biltema. Den från Elgiganten är nog en i original. Den laddar snabbare än den från biltema men båda funkar peppar peppar 🌶️ och är nog båda över ett år gamla
 
Jag har också tröttnat på laddsladdar - inklusive iPhone original - som går sönder eller glappar.
Så när jag var på Clas Ohlson för ett tag sedan köpte jag en tygklädd variant, inget fancy utan deras eget märke. Hittills har den fungerat perfekt och känns mycket robustare än vanliga sladdar. Förhoppningsvis får eltejpen ligga och damma i skrubben ett bra tag.
Modellen jag köpte var 1,5 meter och kostade ca 180 kr.
 
Finns det någon anledning till att du vill ha just 2m? Jag har en 3m från Clas Ohlson, har precis bytt ut den men den förra hade jag i minst 4 år, kan varit längre. Den är från deras eget märke och kostade typ 200kr förra veckan.

Det verkade finnas en nyare variant nu så eventuellt är den jag har på väg att ersättas. Men jag är i alla fall väldigt nöjd med den jag har. Upplever mig för övrigt inte alls vara försiktig med laddare, drar ut dem på "fel sätt", kan vika dem, har somnat med mobilen och legat på den osv.

Det är denna jag har https://www.clasohlson.com/se/Extra-lang-laddkabel-for-iPhone-iPad-iPod,-Exibel/p/38-5860-1
 
Jag har köpt flätade tygkablar från teknikdelar, deras eget märke. Iofs till android men de har även för iphone. Har 2 m kabel och den har fungerat i flera år. Snabbladdar även med rätt väggladdare.
 
Och jag bara känner "Ytterligare en anledning att inte ha i-phone"... :D Jag har aldrig haft någon laddare som har gett upp före telefonen. Har alltså android (Samsung).

Väldigt fascinerande! En adapter laddade inte min nya android så den bytte jag plats med ljusslingan till annars har jag antingen slarvat bort laddare eller så har modellen helt utgått, inget minne av att någon slutat fungera. Har blandat original och kopior.
 
Jag har originalkabeln kvar som man fick med telefonen och har haft min telefon i snart 3 år och det funkar utmärkt. Min sambo har däremot köpt någon kopia för att han ville ha en längre och inte köpa apples egna pga priset. Den höll väl ett halvår innan det börjar glappa och ladda dåligt. Tror han ny köpte en Apple istället och det har funkat betydligt bättre.

Har kvar kablarna från tidigare telefoner också. Någon har gått sönder efter 2-3 år, men det berodde främst att jag regelbundet körde en sänglåda över den så jag inte ville använda den när skyddsplasten var trasig, inte att den inte funkade.
 
Jag har genom åren prövat mig igenom ett X antal sladdar till både android och IPhone, ingen har hållit särskilt länge. Det har gått så långt att jag alltid köper 4-5 sladdar åt gången …. ungefär var 6:e månad.

Jag har prövat ”allt” i budgetväg, från cdon, fyndiq, teknikdelar, amazon osv. Alla har slutat ladda efter någon månad.

Jag funderar allvarligt på att köpa

Apple MagSafe trådlös laddare​

från Elgiganten för dryga 500 kronor. Det blir betydligt billigare än att köpa nya laddkablar hela tiden…
 
Jag har genom åren prövat mig igenom ett X antal sladdar till både android och IPhone, ingen har hållit särskilt länge. Det har gått så långt att jag alltid köper 4-5 sladdar åt gången …. ungefär var 6:e månad.

Jag har prövat ”allt” i budgetväg, från cdon, fyndiq, teknikdelar, amazon osv. Alla har slutat ladda efter någon månad.

Jag funderar allvarligt på att köpa

Apple MagSafe trådlös laddare​

från Elgiganten för dryga 500 kronor. Det blir betydligt billigare än att köpa nya laddkablar hela tiden…
Du måste ju göra något märkligt med laddarna om alla går sönder så snabbt😅
 
Jag köpte ett fyrpack på Amazon med olika längder. Längsta 2 m. Det är den enda jag använt. Tygklädda, rätt grova. Det är nog två år sen nu och jag laddar dagligen och har dragit runt på den på resor mm. Inget glapp eller så.
Tror jag betalade 180:- för kittet.

Men om du redan provat alla typer av sånna här budgetsladdar så hjälper nog inte det här tipset 😊
 
Du måste ju göra något märkligt med laddarna om alla går sönder så snabbt😅
Om det vore så väl…
Jag vet faktiskt inte varför alla går sönder så snabbt…
Visst, försiktig med de är jag väl inte … men samtidigt inte heller våldsam.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp