Bukefalos 28 år!

emma-vsm

Trådstartare
Dags att köpa ny. 3-punkt eller 5-punkt? För- och nackdelar?

Jag använder den endast i terrängen. Tänker själv att 5-punkt kanske fördelar trycket bättre men är å andra sidan lite bökigare och kanske svårare med tillpassningen.

Vad föredrar ni?
 
Jag har alla varianter av förbyglar. har inte bestämt mig vilken jag föredrar än..

Denna gillar jag allra bäst, den hade jag alltid på Hille och den har gått i arv till ljusgrå

10376256_10152505047896797_2631838584098516046_n.jpg


Denna hade jag på mörkgrå senior och även nu på lilla mörka grå, båda dessa förbyglar är över 20 år gamla hahaha


307682_10150291722471797_6492377_n.jpg


5 punkts förbygeln tycker jag känns lite klumpig och plottrig så den ligger mest kvar i skåpet.
 
Modell 1 har jag nu (inte samma märke som din men samma modell) och den har förvisso funkat bra men är lite för liten så passformen är sådär.
Lutar åt att jag köper en sådan :)
 
Modell 1 har jag nu (inte samma märke som din men samma modell) och den har förvisso funkat bra men är lite för liten så passformen är sådär.
Lutar åt att jag köper en sådan :)
Har också ngt sånt, har den i terrängen som säkerhet då hästen drar upp tjockis magen ganska bra ;). Har den ganska löst så den inte tar emot om sadeln inte kasar bakåt.
Hade först helst haft en 5 punkts men så kostade denna bara 50kr :o. Är nöjd med den i alla fall.
 

Liknande trådar

Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
12 135
Senast: Jeps
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
606
Senast: Roheryn
·
Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
307
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp