Bukefalos 28 år!

Förfalskat hästpass

K

krista

Ingen aning om var jag skulle lägga denna tråden men jag undrar om det är någon som vet om hur man kan se om ett hästpass är förfalskat?
 
Sv: Förfalskat hästpass

Om passet ar gjort av att avelsforbund, kan du inte se det pa passet, men du kan forska pa stammen. Tex forsoka fa reda pa hur hasten som star i passet har sina virvlar o tecken tex. Men de som ansokt om passet kan oxa lamnat felaktiga uppgifter om harstammning, och da ar det svart. Vad i passet ar du osaker pa?
 
Sv: Förfalskat hästpass

Jag köpte mitt kwpn sto från en hästhandlare i Helsingborg i november 2005 som precis hade köpt in henne från Holland. Hon har alltså ett holländskt pass. Jag har börjat undra om hennes ålder stämmer.... Hon har börja växa och blivit väldigt hög där bak och hästen är 8 år! Jag skall träffa veterinären på tisdag så får hon bedömma ålder. Det är även en del andra saker som inte stämmer, visserligen inget som har med passet och göra men jag har en känsla av att det är något som är fel.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förfalskat hästpass

Storsta risken e ju att det ar en annan hast i passet. Jag vet inte om den ar blodtypad, men prova som Mia sager, o hor med hollandarna om de kan hjalpa dig
 
Sv: Förfalskat hästpass

Jag har oxå ett sto från Holland och var osäker på om det var rätt häst till passet. Jag kollade så att chipmärkningen stämde överens mellan hästen och passet och det gjorde det. Då vet man ju att det är rätt häst.
// Vickis
 
Sv: Förfalskat hästpass

vickis, hur kollar man upp det? Enligt dem jag köpte henne av så skall hon vara chipmärkt. Men var står det i passet. Kan inte hitta något :confused: Tyvärr så fick jag passet några dagar efter jag fick hästen.
 
Sv: Förfalskat hästpass

vickis_82 skrev:
Jag har oxå ett sto från Holland och var osäker på om det var rätt häst till passet. Jag kollade så att chipmärkningen stämde överens mellan hästen och passet och det gjorde det. Då vet man ju att det är rätt häst.
// Vickis

Men man kan ju bara skriva in en ålder som i detta fall 8 år även fast hästen är 3 år gammal, om alla parter som har med det hela att göra vid passets uppgifter är med på att förfalska. Då kommer ju uppgifterna att stämma när man hör sej för.
 
Sv: Förfalskat hästpass

Du får prata med nån i din närhet som brukar chipmärka hästar. så gjorde jag iaf. Dels för att jag ville se att jag hade rätt häst till rätt pass. :smirk:

Nikki o Fabian
Jo självklart kan det vara så att de kan ha förfalskat åldern. Men om du har ett pass där chipet stämmer överrens med hästen borde det vara enklare att byta pass. Eller? Nu vet jag inte hur jag tänkte. Jag är lite förvirrad:crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
1 995
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Är det någon här som har hässjat hö, på allvar? Jag undrar vilken typ av tråd man använder mellan störarna, när man ska hänga upp höet?
2 3
Svar
42
· Visningar
3 377
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: Blossom
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 337
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp