Bukefalos 28 år!

Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

Jo hon åkte hem å la sig i sängen, å ställde klockan att ringa om en timme, för hon trodde hon drömmde... ;) :p
 
Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

Kanske borde se över hästarnas psykiska hälsa, då dom frivilligt går till psyket :p
 
Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

Kan nästan tänka mig hennes reaktion. En helt vanlig dag på väg till jobbet.. Det är mörkt ute och man har själv inte vaknat till liv helt än. Helt plötsligt ser man något konstigt längre fram, och upptäcker sedan att det är en flock hästar! Och när man kollar närmre börjar man känna igen hästarna :eek:

Undrar vilka tankar som for igenom stackarens huvud!

Men jag hoppas att det inte är som tidningsartikeln påpekade, att hästarna gick lektion på eftermiddagen!
 
Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

Haha, de var pigga att rida sen ändå!
 
Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

förstod rymlingarna sitt eget bästa och vände upp mot sjukhuset, där de stannade till på parkeringen utanför psykakuten.
:rofl::rofl::rofl: Undrar om de blev insläppta och fick hjälp?:D

Skämt å sido. Ansvarslöst att inte kolla staketen om det nu har stormat så mycket :crazy:
 
Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

Varför skulle det vara ett problem att dom gick lektion?
 
Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

*kl

Välmotionerade av att stå inne i stallet resten av dagen? :grin: Undra hur roligt de har det till vardags då :angel:
 
Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

Varför skulle dom inte kunna gå lektion samma dag?

Det var ju knappast som att dom var ute och rejsade hela natten :p
(Då ser jag det som en värre sak att de stod inne hela dagen)
 
Sv: Förrymda ridskolehästar fångades utanför psykakut

Jag hörde om det där på radio Halland när jag åkte hem från jobbet den kvällen. Tur jag inte jobbar på LiH längre för då hade jag säkert mött dom när jag kom farandes med bilen nerför backen bakom sjukhuset. Risken hade funnits att jag inte sett hästarna förrän det smällt då man kommer ur en skarp kurva.


Dagen efter så var det hästar på rymmen igen, fast nere på Slottsmöllan. Reportern på radion undrade om hästarna hade fått nå förtidiga vårkänslor nu när vi hade så vårlika temperaturer ute och det var så mkt rymningar. :p

För några veckor sen så var det också hästar på rymmen och det från en hage jag åker förbi på väg till jobbet. De tog lång tid på sig att laga sina staket, trots att hästarna fortsatte att gå i hagarna. :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 329
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 543
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 878
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 793
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp