Bukefalos 28 år!

försäkrigsfråga angående triangelmärkning

mizz_beauty

Trådstartare
Ska köpa en ponny som ska triangelmärkas. Den är försäkrad hos if. Men hur mycket av livförsäkringen får ägarna ut. Eller är det olika? Försäkringsbeloppet är 100 000kr.

Kommer säkert på frler frågor efter hand.

Hoppas någon kan svara.
 
Sv: försäkrigsfråga angående triangelmärkning

Är lite osäker om det är olika mellan bolagen. Men annars brukar man få ut allt minus 10 000. Så de får ut 90 000 då alltså.
 
Sv: försäkrigsfråga angående triangelmärkning

Ett av försäkringsbolagen hade ialla fall för några år sedan när det gäller ponny allt utom 7 000 (häst allt utom 10 000)
 
Sv: försäkrigsfråga angående triangelmärkning

Ring bolaget!

/Frasse
 
Sv: försäkrigsfråga angående triangelmärkning

Tack för svaren!

Jo jag ska ringa och kolla men tänkte att man brukar få snabba och bra svar här.:idea:
 
Sv: försäkrigsfråga angående triangelmärkning

Det veror på vilken typ av försäkring dom har. Om det är en ren livförsäkring så faller den inte ut alls vid tringelmärkning. Om de däremot har en livförsäkring med användbarhetsskydd faller den ut med 75%. Har men en Livförsäkring -Sporthäst faller den också ut med 75%.
Ex
Häst försäkrad till 60.000
Livförsäkrad - 30.000
Livföräkrad med användbarhetsskydd - 30.000
Vid triangelmärkning faller den bara ut med 75% av 30.000 dvs 22.500

Sen beror det på VARFÖR den ska "dömas ut" om försäkringen gäller elle inte.
Din fråga är alltså omöjlig att svar på helt och hållet om man inte vet skadan och vilken typ av livförsäkring dom har.
 
Sv: försäkrigsfråga angående triangelmärkning

Vad sa de då?

Egentligen vill jag inte veta vad ägarna får ut för henne utan om det kommer gå att försäkra henne för inköpspriset. Så min frågeformulering var ju lite dum.

Men enligt If berodde det på härstamning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 235
Senast: Sol
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 792
Senast: Manji
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 238
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp