Försäkringsbolag till häst jag ej äger

chiiliacanth

Trådstartare
Hej!
jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det någon som känner till om det finns något bolag i sverige som går med på att försäkra en häst där jag enbart står som leasingtagare och ej ägare?
Jag har tidigare kollat agria och då var de ej ok med det (kollade för ett år sedan, kan iof ha ändrats).
Tänkte om någon visste på rak arm?

tacksam för tips
 
Hej!
jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det någon som känner till om det finns något bolag i sverige som går med på att försäkra en häst där jag enbart står som leasingtagare och ej ägare?
Jag har tidigare kollat agria och då var de ej ok med det (kollade för ett år sedan, kan iof ha ändrats).
Tänkte om någon visste på rak arm?

tacksam för tips

Jag har tecknat försäkringen på min dotters hästar, så det är hon som står som ägare på dem och jag står på försäkringen. Det var inga problem att teckna försäkringarna och det har heller inte varit några problem att använda försäkringarna, vilket vi gjort på båda hästarna. Vi har Folksam, ena hästen har A1 livförsäkring + deras största veterinärvårdsförsäkring, den andra har A2 livförsäkring + största veterinärvårdsförsäkringen.
 
Åh okej, då är det kanske jag som fyllt i knas iom att jag inte "kommit vidare" på hemsidan pga ej äger. Men då ska jag kolla på dem , tack alla :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 908
Hästmänniskan Hej kära Buke! Jag letar häst till mig och familjen och skulle bli så tacksam för lite hjälp och råd här! Flera av mina absoluta...
Svar
15
· Visningar
2 921
Senast: Bison
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 030
Senast: yamyam
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 950
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp