Bukefalos 28 år!

Försäkringskassan

Bubble

Trådstartare
Någon som är bra på det här med Försäkringskassan? Sitter i telefonkö dit men tänkte någon här kanske vet.

Jag ska vara föräldraledig en period som innehåller en helg som jag alltså är schemalagd att arbeta på. Min arbetsgivare har då istället lagt föräldraledighet på 2 andra veckodagar (ska vara ledig 13 och 14 januari och föräldraledighet är lagt på 25 och 26 dec som alltså är röda dagar och då jag egentligen inte arbetar) för att det inte gick att lägga föräldraledigt på en helg(?).

Spelar det någon roll, jag kan inte ta ut fp på de dagarna för det gör redan min sambo.
 
Någon som är bra på det här med Försäkringskassan? Sitter i telefonkö dit men tänkte någon här kanske vet.

Jag ska vara föräldraledig en period som innehåller en helg som jag alltså är schemalagd att arbeta på. Min arbetsgivare har då istället lagt föräldraledighet på 2 andra veckodagar (ska vara ledig 13 och 14 januari och föräldraledighet är lagt på 25 och 26 dec som alltså är röda dagar och då jag egentligen inte arbetar) för att det inte gick att lägga föräldraledigt på en helg(?).

Spelar det någon roll, jag kan inte ta ut fp på de dagarna för det gör redan min sambo.

Du kan visst vara föräldraledig på en helg om du skulle ha arbetat. Finns olika sätt att lägga in det i lönesystemet så det blir rätt. Men det ska inte vara ditt problem.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så, jag har första gången med försäkringskassan att göra och de går inte att nå på telefon eller annat. Det som hänt är att min...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 781
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 837
Senast: mumin
·
Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
16 469
Senast: fio
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp