Försäljningspartyn - jag förstår inte riktigt grejen

Här är det också partyn lite hela tiden.

Jag går helst inte, det är dyrt att handla och jag kommer inte köpa något ändå och har oftast inte tid heller för den delen. Det är bara marykay-prylarna jag gillar jättemycket och köper utav.

Sen är väl målet att alltid hitta en ny värd till ett nytt party (alt en ny säljare) och kan man inte säga nej så...:cool: Har flera vänner som trillat dit och sen ångrat sej fast de egentligen inte ville ens från början..
Jag är ganska bestämd på mitt nej, så det är aldrig någon som frågar två gånger ens :angel:
 
Jag kan ändå se en liten poäng med t ex sexleksaker. Bor en långt ifrån en vettig butik så är det trevligt att kunna känna på grejerna innan en köper.

Men i praktiken är det en ju tihi-med-tjejerna-aktivitet. Av och för tjejer som diggar att pimpla vitt vin och fnittra utan sina pojkvänner. Jag som har nära till en bra butik går ju liksom hellre dit så att jag kan diskutera seriöst med försäljaren utan ett salongsberusat kompisgäng som fnittrar i bakgrunden. :cautious:
Ja men eller hur, butiken har ju (förhoppningsvis) betydligt bättre utbud dessutom. Men visst kan jag köpa att det på en mindre ort utan närhet till en bra butik kan vara ett alternativ!
 
Är det här ett småstadsfenomen? De enda gångerna jag ens har hört talas om sådana här försäljningspartyn, så är det på buke (där ju folk kommer från hela landet, till skillnad från livet där ute där de flesta kommer från samma stad som jag).
Nä.
Många av mina kollegor i Malmö går på försäljningspartyn.
 
Jag har varit på några hempartyn, senast var något klädparty och ngt med hemprylar. Köpte inget någon av gångerna däremot gick jag dit för att lära mig mingla. Eftersom jag är så sjukt dåligt på både att mingla och säga nej så bestämde jag mig för att börja träna på det så varje homeparty tar jag nu som träningstillfälle ;) :D
 
Jag kan ändå se en liten poäng med t ex sexleksaker. Bor en långt ifrån en vettig butik så är det trevligt att kunna känna på grejerna innan en köper.

Men i praktiken är det en ju tihi-med-tjejerna-aktivitet. Av och för tjejer som diggar att pimpla vitt vin och fnittra utan sina pojkvänner. Jag som har nära till en bra butik går ju liksom hellre dit så att jag kan diskutera seriöst med försäljaren utan ett salongsberusat kompisgäng som fnittrar i bakgrunden. :cautious:
Jag har varit på ett enda sexleksaks party och minns det med skräck... :nailbiting: Det slutade med att vi "tihi-tjejer" (det var på en möhippa och hon som visade var helt införstådd med det) satt uppradade och bara undrade när pinan skulle ta slut. Vi fick oss en utskällning för att vi försökte skämta om en gigantisk dildo och sen blev hela visningen lite väl privat, man fick en känsla av att hon hade provat alla sakerna, exakt de som vi nu skulle titta och klämma på... O_o Ingen köpte något i slutändan och alla hade en obehags känsla... :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp