Bukefalos 28 år!

Förslag på hingst

Claudia2

Trådstartare
till ett sto efter Don Schufro Elizar. En dressyrhingst ska det vara. Stot är nu ca 160 blir 3 nästa år. Hon är snygg med relativt bra gång, nackdel ej korrekt inskenad i sina framben. Bra temperament.
 
Funderar själv på honom, men jag har hört att han ska tävlas nästa år och inte stå till förfogande för avel?? :cry:
Fler förslag?
 
Jag gillar Chapman men det är nog mkt för att vi har en avkomma till honom. Men Rubinstein (om det är just honom du vill ha) har ju fler avkommor i Sverige, tex Rubignon.

Akribori kanske?
 
Vad kul att du ska betäcka henne! Har du börjat sitta på henne än? Temperament?
Min lilla D.S:are är redan 160 cm och ändå året yngre... Kanontrevlig!
 
Glömde detta om hingst... Rubinstein-blod är ju helt klart rätt tänkt tror jag. Rubinrot är ju en toppenindivid som också är korrekt i benen vill jag minnas. Rubignons nackdel är just benen, men värst bak tror jag?
Det finns kanske fler från R-linjen att hitta på importsemin. Eller så får du avvakta Bruksproven i vår och hoppas att där kommer någon fin med Rubinstein-blod, det saknar vi i Sverige tycker jag.
Lycka till och berätta vad du hittar på! Ska du visa henne på 3-årstestet?
 
Det är just nu bara i funderar stadiet med betäckningen.
Jag har hängt på henne i boxen hon brydde sig inte alls. Fast det kan ju bli andra bullar ute :crazy: Ska försöka att visa henne i vår på 3-års testen om hon har vuxit till sig. Hon är fortfarande väldigt valpig. Hon är nu ca 160 hoppas att hon blir större. Jättesnäll fast hon får sina ryck ibland :D Hur går det med din?
 
Han är kononsnäll och trevlig sedan kulorna försvann i våras. Blir stor som ett hus (säkert runt 170 cm, om inte större). Börjar lite försiktigt longera och löshoppa vilket fungerar lätt. Hoppningen är superkul! Bra bakbensteknik.
Rör sig fortsatt spänstigt och fint, galoppen har utvecklats positivt, men är fortfarande svagaste gångarten.

Avkomma e: Don Schufro - Kaliber - Neapel för dem som undrar... :D
 
Bayron, behöver ingen närmare presentation :love: el. De Noir (De Niro, Matcho x) (linjeavel på Donnerhall)De Noir vann 70 dagars i Danmark nu. Hans dressyrsumma slutade på 8,85, i särklass bäst bland alla hingstar oavsett ålder och klassindelning. Gångartssiffrorna från träningsledaren och de båda domarna blev 8,75 för skritt och galopp, 7,73 i trav. De Noir fick mycket höga poäng i de olika bedömningarna av ridbarheten, som 9,25 av testryttarna och 8,5 av de tre betygsättarna från marken för såväl ridbarhet som förmåga. Han har betäckt 23 ston i Sverige i år. Har ett sto som är dräktig med honom och väntar med spänning på "underverket"!

Lycka till med ditt kommande föl. :banana:
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 332
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 172
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
579
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp