Första tiden som gravid...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Första tiden som gravid...

Kalaspinglan skrev:
Vad bör man undvika den första tiden när man är gravid?
Massage?
Träning?
Ridning?
Viss mat?
...?!
Du kan fortsätta med det din kropp är van vid. Du bör bli mer riskmedveten dock, fälttävlan är inte det bästa att ägna sig åt. Ramlar du av hästen och du ramlar fel, så kan ju något hända med fostret. Massage finns det speciell för gravida kvinnor och är jätteskönt! De har massagebänkar med hål för magen. Träna kan du göra, har en kompis som ledde pass i arobic enda in i det sista, men så var hennes kropp van vid det också.

Vad du får äta och inte finns på livsmedelsverkets hemsida, den ska du ta dig en titt på. För det är vissa saker man ska undvika helt och hållet.
 
Sv: Första tiden som gravid...

Tack för ditt svar. Det låter ju jättebra att kunna fortsätta precis som vanligt. Det var min massör som sa att hon hört att massage under de tre första månaderna bör unvikas..., därför väcktes min fundering...
 
Sv: Första tiden som gravid...

Kalaspinglan skrev:
Tack för ditt svar. Det låter ju jättebra att kunna fortsätta precis som vanligt. Det var min massör som sa att hon hört att massage under de tre första månaderna bör unvikas..., därför väcktes min fundering...
Jag har faktiskt också hört det där! Antar att man ska undvika vanlig massage! Men som sagt det finns speciell gravidmassage och den är troligtvis helt annorlunda en vanlig massage. Massage sättar ju igång kroppen och ökar blodgenomströmningen, kanske att det kan stöta bort fostret. Gravidmassage är nog lugnare och handlar mer om avslappning.
 
Sv: Första tiden som gravid...

Jag ska prova gravidmassage här (i göteborg) : www.vildrosen.com fick tipset av min BM, som tycker att jag behövet slappna av lite :crazy: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 609
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
784
Senast: McFlurry
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 704
Senast: Fille
·
Övr. Barn Har ni tid med några hobbies, och i så fall, hur hittar ni den? Mellan barn, hus och hund hinner jag med lite träning men efter det är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 104
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp