Bukefalos 28 år!

Första utställningen med schäfer

antiloop8

Trådstartare
Ja så var det då dags igår för den stora prövningen.
Jag skrev för ett tag sedan en tråd om tips hur man visar en schäfer på utställning.
Vi tränade på måndagen, men det blev bara social träning eftersom att han är ganska skygg. (Hon satt i hundgård utan socialt umgänge tills hon var 3 mån, nu är hon 5.5 mån.)
Hennes matte fick uppgifter att träna på till fredagen då vi skulle köra lite träning igen. Det som hände var att hennes matte i torsdags blev inlagd på sjukhus pga. tarmvred. Så förhållandena blev helt plötsligt = 0!

I lördags blev hon sen utskriven. Men med kraftiga smärtor. Vilket gjorde att hon inte orkade träna nåt.
Men hon ville att vi skulle åka iaf. bara som ren träning iaf.

Sen igår då.
Väl där. Rastade hunden och lät henne gå omkring o titta på allt hon ville. Hennes matte hade fruktansvärt ont i magen och hon frågade om jag ville ställa upp o visa henne istället.
Visst. Nervöst o jävligt till tusen blev det då helt plötsligt.

Men vi sa att det är bara bra om hon får vara med om det i rena träningssyften.
Väl inne i ringen var hon en riktig pärla. Inga problem när domaren ville ta på henne och titta henne i munnen. Det slutade med HP och BIR Valp. :banana: :banana:

Hon fick jättebra kritik, men det bästa av allt var det sista ordet på pappret..."Välvisad". Gissa om jag är och var nöjd!? :bow: :bump:

I BIS blev det dock inget. De ville ha mer massa på alla de yngsta valparna tyvärr. Men skitsamma, vi är överlyckliga! :bow:
 
Sv: Första utställningen med schäfer

Jättekul att det gick så bra!! Fick också "välvisad" när jag ställde ut lagotton, jättekul att känna att man gjort nån nytta....
 
Sv: Första utställningen med schäfer

Skoj! Grattis!

Du vet....schäfrar kan man lita på! ;) :D :D
 
Sv: Första utställningen med schäfer

Kul att det gick så bra! :)
Var var det någonstans?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Idag ställde jag ut min egenuppfödda valp Peggy på hennes första utställning och min första sedan januari 2020. Peggy har hunnit bli 6...
Svar
4
· Visningar
886
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 435
Senast: Bexzor
·
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
2 994
Senast: Tranan
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp