Förstföderskor...Aaahrrrr

palle

Trådstartare
Väcktes vid 7-tiden av att vår förstföderska ylade.
Och jodå, hon både hässjade och var allmänt stirrig.

Öööhh va´, är det redan dax?

Självklart inte...hon har precis kommit i perioden med förvärkar och nertransportering av fostrena till förlossningskanalen.

Även om man enligt henne utsätter henne för värktortyr...

"Elaka" jag talade om för henne att hon skulle sluta sjåpa sej, det kommer att bli ännu värre.
Stoppade in ena armen under täcket, la det runt henne och somnade om..... i knappt 20 minuter... sen ylade hon igen...

Jag vet någon annan som kommer att yla om hon sk a hålla på så här i 40 timmar till......

Min andra hona som fått ungar tidigare gick tillslut bort till henne och muttrade.
Sen gick hon ner till bebislådan och var tyst...puuhhh...
Så nu är hon relativt tyst om jag inte tittar eller pratar med henne....
 
:D
Yoga var hellugn fram till sista dygnet när hon vandrade hela natten och halva dan.
Saknar bäbs massor, längtar tills Abbie är mogen att få egna småskitar.
 
Min förstföderska behagade inte ens tala om att det var dax.
Satt o tottade på Tv vi d2-tiden på eftermiddagen när jag hörde hur det pep konstigt från övervångingen.
Hittede henne i garderoben på tredje hyllan o då var den första född, det var den som pep :)
 
Så gjorde Yoga med !! Det tråkiga är att jag missade just Abbies födsel :crazy: och att jag hade stängt garderoben för att hon INTE skulle föda där :angel:

Fast jag vaknade av att det pep konstigt, upp, spårade pipet till garderoben, in med handen, ut med nyfödd Abbie och moderkaka, lade henne i sängen av alla ställen och där föddes nummer 2. Urk.
 
Hihi
Min förstfödda var nästan torr o moderkakan borta :)
Hon fick föda färdigt på tredje våningen :)
 
Mina tva damer kommer och hamtar mig nar det ar dags :D Sen far man inte ens ga pa toa innan det ar klart, da kliver dom upp och ska med :D
Cleo vill bli masserad over magen, hon lagger da ena armen over min, m.a.o. sluta inte, det dar kanns bra ;)

Sa jag kan val titulera mig som kattmorska :rofl: :banana:
 
Precis så har jag haft det sedan 3-tiden.
Nu är kl. 20.07 och ännu har hon inte släppt ut något annat än en massa mjölk
Snacka om mjölkstockning.
Hon är röd-blå och stenhårt svullen runt alla tuttarna.
Även dom i armhålan...
Är det tänkt att hon ska mata hela landets alla kattungar, eller...
 
Min katt förföljde mig som en jamande skugga hela dagen hon skulle föda. Men när jag väl satt bredvid henne på kvällen så var hon helt tyst. Inga skrik eller någonting. Visserligen var det inte första gången, men då var hon också lugn.
 
Nu är kl.23.25 och ännu inga mer tecken på några kattungar..Puuhh..vilken natt detta blir...
 
Har det blivit några :)?? jag väntar tre kullar i juli, 2 är förstföderskor och det är alltid lite oroligt :confused:
dessutom har mina en viss förmåga att få stora kullar redan första gången, 2 har fått 6 st första gången.
Lycka till! Monika
 
Nu har det gått srunt 1½ dygn sen hon började yla....men tror ni hon vill kläma fram några bebisar, nää då....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp