Förtroende ??

J

jojjogalopp

Valack som är under bar att rida,
men problemet ligger när man leder han och ska borsta han,han går över en och springer över dig om du inte flyttar dig i hagen.

Vad ska jag göra åt min lilla kille,han är ju underbar så länge jag sitter på han och är ute och rider,
men det funkar inte när jag är på marken.
i dag kutade han ut i stallet så jag flög ner i marken,sen när jag tog in han nu på kvällen så skulle jag borsta han så slänger han sig bakot .
kommer du in i stallet på morgonen så slänger han med huvudet även i hagen är han karnse rastlös jag har inte ridit så mkt på grund av att jag har förskutit en kota i ryggen,

vad ska jag göra har ni några förslag jag tror inte att han litar på mig eller har förtroende,:bow:
 
Sv: Förtroende ??

det här kommer att låta grymt men visa dig vara en sten tuff hård ledare inför honom !!:mad: be och böna inte här har du en häst som är på gränsen att bli farligt. lös ert respekt problem snabbt innan han slutar i ett hopplöst läge. tips gå in på youtube och sök på horseproblems au . där finns 10 min. kurser med tips på olika lösningar mycket nyttiga tips. få inte dåligt samvete om du tycker att du är hård se hur hästar uppfostrar varandra . lycka till i en inte rolig situation;)
 
Sv: Förtroende ??

jag ska kolla ang sidan du tipsade mig,har precis beställt en bok om hästens betende:confused:
 

Liknande trådar

Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 945
Senast: Blyger
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 138
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Sel
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 867
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp