Bukefalos 28 år!

Förvara småsaker man inte vill ha framme men inte slänga

nickan1

Trådstartare
Var förvarar ni saker man inte vill ha framme men inte heller slänga? Det handlar inte om möbler eller andra stora saker utan t.ex. brevväxling med vänner utomlands (från den tiden när inte dator och mail fanns), kort som man fått som betyder något extra, manus från teaterföreställningar som jag varit, manus till en bok som jag inte är klar med. Att bara dumpa dem i en låda och ställa i förrådet har jag ingen lust med av olika skäl. Kan man förvara det på något smartare sätt? Jag har funderat lite på en pärm med fickor för kort som man kan förvara brevväxlingen i kanske? Men jag vet inte. Behöver lite inspiration, tips och ideer. Manusen är för tjocka för att få plats i en pärm.
 
Finns jättesnygga askar och tidskriftssamlare som man kan ha framme på en hylla eller liknande pga så snygga :) Praktiskt och fint samtidigt!

20150425-122103.jpg

housedoctor-housedoctoraw2014-piazzan-tidskriftssamlare.JPG

boxar1.jpg


Annars tänker jag på en sån byrå á la detektivfilm där det får plats en herrans massa papper och journaler :D
pic-documents.jpg
 
Senast ändrad:
Finns jättesnygga askar och tidskriftssamlare som man kan ha framme på en hylla eller liknande pga så snygga :) Praktiskt och fint samtidigt!

20150425-122103.jpg

housedoctor-housedoctoraw2014-piazzan-tidskriftssamlare.JPG

boxar1.jpg


Annars tänker jag på en sån byrå á la detektivfilm där det får plats en herrans massa papper och journaler :D
pic-documents.jpg

Tack så mycket för bra idéer, ibland kör man fast själv och kan inte tänka nytt. Lådorna är ju definitivt snygga men byrån är väl inte direkt en prydnad för hemmet tyckte jag, iallfall just denna. Men visst går det ner mycket papper i en sån helt klart. Tror det blir några snygga lådor faktiskt. Dom som är liggande och lite mer fyrkantiga tycker jag verkligen ser fina ut och även de på tredje bilden var tilltalande. Får nog ge mig ut i några butiker någon dag och inhandla något snyggt.
 
Vill också slå ett slag för alla snygga askar som finns just nu!
Tycker det är super att gömma fula saker i, som extra laddare, bankdosor och annat små krafs som man vill ha inom räckhåll. :)

Åhléns har snygga askar och "trådbackar" om man har något som man vill ha undanplockat men samtidigt att det ska synas.
 
Man slänger grejerna!

Jag har slängt massor med gamla brev från forna brevvänner kring världen, och jag saknar dem inte ett endaste dugg och då är jag en sucker för grejer med affektionsvärden.

Det jag inte använder, men verkligen inte vill slänga, har jag i plastbackar på vinden.
 
Jag har valt att scanna in så mycket som möjligt och slänger pappren, breven, korten, urklippta tidningsartiklar osv. Jag har tömt några dödsbon de senaste åren och jäklar vad tid det tar att gå igenom en massa material som personen sparat på under en livstid.

Ett annat tips är att flytta med några års mellanrum, då tvingas man ständigt ta ställning till om man verkligen behöver spara saker som kändes viktiga för fem år sedan, men som man sedan dess inte har ägnat en tanke. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp