Bukefalos 28 år!

"Förvara" sto + föl i transport ..?

Sv: "Förvara" sto + föl i transport ..?

Nu anmäldes detta till Länsstyrelsen, där det ansågs att det inte var något fel, eftersom transporten höll måttet för en box gott o väl

Ja, men dåså. Då är det ju inget att diskutera egentligen. :)
 
Sv: "Förvara" sto + föl i transport ..?

Nu anmäldes detta till Länsstyrelsen, där det ansågs att det inte var något fel, eftersom transporten höll måttet för en box gott o väl

Har inte underlaget någon betydelse? Det måste ju bli instabild i en transport, iallfall mer än ett golv/marken?

Nu är jag säker på att dessa hästar -ett mini el shettissto med föl? -inte led nämnvärt av att bo i transporten en kort period men om det bara är måtten som räknas kan man alltså i princip hålla dom i en transport för jämnan om man uppfyller kravet om utevistelse eller?

Betyder det också att man kan hålla en större häst över natt i en lastbil om man bara uppfyller måttkraven för tillfällig uppstallning? Det lär ju folk isåfall säkert haka på om det sparar dom uppstallning på meeting, i värsta fall.
 
Sv: "Förvara" sto + föl i transport ..?

Betyder det också att man kan hålla en större häst över natt i en lastbil om man bara uppfyller måttkraven för tillfällig uppstallning? Det lär ju folk isåfall säkert haka på om det sparar dom uppstallning på meeting, i värsta fall.

Blir ju billigt stallbygge om inte annat. En transport kan man ju få för ett par tusenlappar och även om man inte skulle våga dra hästen i den så kan man ju alltid ha den som stall? :idea:
 
Sv: "Förvara" sto + föl i transport ..?

...............................
 
Sv: "Förvara" sto + föl i transport ..?

Jag tycker faktiskt inte att det är så stor fara på taket. Vissa människor här verkar ju rasa, men jag vet inte om jag tycker att det är så illa.

Det handlade om ett par dagar. Det var inte meningen att ha ponnyerna på det viset permanent. I en normal hästtransport finns det plats för en minishettis med föl att röra sig utan problem. De fick mat och vatten och tillsyn. Någon i tråden snackade om att det blir instabilt, men det beror ju på vad man har för typ av kärra. Jag hade stödben på en transport jag ägde och fällde man ner stödbenen var transporten hur stabil som helst. Det hade inte märkts nämnvärt om en shettis klampat runt där inne.

Det finns betydligt värre saker man kan göra mot sina djur än sådär.
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 416
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp