Bukefalos 28 år!

Förvaring utav hö - hjälp!

B

**BORTTAGEN**

Vi har fått en läcka i stallet, och måste ta bort allt hö från loftet... Men vi har ingen stans att förvara det riktigt bra... Någon som har något tips på tillfällig hö förvaring? I stallet har vi ingen plats... Det måste ju vara luftigt och torrt, någon som har någon ide på hur man löser detta utomhus? Tacksam för svar snarast!!!
 
Vet inte om det är så luftigt, men att hyra en konteiner kanske? En sån som man öppnar från hela dörrar från kortsidan och kan gå in i.
 
Kan du få låna höskrindor av nån bonde? De används ju inte nu. Jag har haft hö stående på skrinda över en månad en gång (iofs på sommaren, men det regnade i en månad efter vi skördat så det gick inte att lasta av) och det höll sig. Ett bra knep är att salta med grovt havssalt mellan varje lager, bara slänga ut några nävar. Finns i 25-kg säck på lantmännen.
Om du sedan använder några halmbalar på toppen av lasset för att få lite distans till presenningen så borde det funka, tycker jag.
Det brukar finnas billiga och stora presenningar (10x6 m) på överskottsbolaget, ekohallen, rusta, cheapy och liknande ställen.
Hoppas du lyckas lösa ditt problem!
 
Usch vad jobbigt, tycker synd om er... :crazy:

En tanke var att lägga hö i hästtransporten, om ni har någon...? Då kan ni ju inte använda den, och det går ju inte in så mycket men kanske kan vara till någon hjälp...

Lycka till!

//Lilla jag :bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 654
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 084
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 625
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp