Undrar om de ringer självmant snart och talar om hur hon mår eller om jag måste ringa o fråga.

Vad har ni andra för erfarenhet av Ultuna?

Jag har ju 3 h enkel väg så ska jag hämta dem idag så behöver jag ju planera lite. Och hon var ju typ helt bra när vi lämnade dem så såvida hon inte blivit sämre så borde jag ju få hämta idag.
 
Undrar om de ringer självmant snart och talar om hur hon mår eller om jag måste ringa o fråga.

Vad har ni andra för erfarenhet av Ultuna?

Jag har ju 3 h enkel väg så ska jag hämta dem idag så behöver jag ju planera lite. Och hon var ju typ helt bra när vi lämnade dem så såvida hon inte blivit sämre så borde jag ju få hämta idag.

Min erfarenhet är att de ringer och att de inte har möjlighet att svara på alla frågor om man ringer själv eftersom man kanske inte får tag i rätt person.
 
Min erfarenhet är att de ringer och att de inte har möjlighet att svara på alla frågor om man ringer själv eftersom man kanske inte får tag i rätt person.

Ok! Då väntar jag.
Det roligaste blir nog att lasta sto och föl själv... Med ett föl som inte fattar grimma o grimskaft än...

Men det går nog.
 
Inatt miste vi vårat högt älskade sto som kollapsade och dog hastigt efter hon fölat fram ett vackert stoföl efter Donkey Boy. Vi har fått i den lilla råmjölk så det förhoppningsvis ordnar sig med immunförsvaret, och vi har ett sto hemma vi skall försöka se om vi kan hormonbehandla. Sorg och glädje blandas... 😴
 
DSC_0381.JPG
 
Inatt miste vi vårat högt älskade sto som kollapsade och dog hastigt efter hon fölat fram ett vackert stoföl efter Donkey Boy. Vi har fått i den lilla råmjölk så det förhoppningsvis ordnar sig med immunförsvaret, och vi har ett sto hemma vi skall försöka se om vi kan hormonbehandla. Sorg och glädje blandas... 😴
Men vad säger du; så fruktansvärt!! Håller alla tummar och tår för den lilla!
 
Inatt miste vi vårat högt älskade sto som kollapsade och dog hastigt efter hon fölat fram ett vackert stoföl efter Donkey Boy. Vi har fått i den lilla råmjölk så det förhoppningsvis ordnar sig med immunförsvaret, och vi har ett sto hemma vi skall försöka se om vi kan hormonbehandla. Sorg och glädje blandas... 😴

Så oerhört tragiskt!

Vilken tur mitt i all sorg att fölet överlevde så att ni inte förlorade båda.
 
Tack allihopa, nästa krux är att hitta en amma. Den lilla är mycket pigg och stark och vi jobbar på att få ko takt med en veterinär, vem som helst!! Den som har jour svarar inte :banghead::down:
 
Som moderator måste jag skriva att hur behjärtansvärt det än är så är det inte tillåtet att här ge tips om ammor eller veterinärer.

Görel moderator
 
Men vad oerhört trist, @DressageNerd, beklagar förlusten! :heartcry: Håller tummarna att allt går bra med fölet och att det ordnar sig med amma.

Låter läskigt att stoet bara kollapsade sådär! Vet ni vad som hände eller tänker ni obducera?
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Hedwig
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
414
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp