Bukefalos 28 år!

Fråga om annonsering

-Remont-

Trådstartare
En snabb, och kanske dum fråga...
Man får ju inte länka till hemsida, skriva företagsnamn m.m. i en annons. Men är det okej att skriva att läsaren kan söka på t.ex. email adressen för att få upp mer info?
Alltså att det hittas en hemsida på google om man söker på den mail adressen?
Bättre att fråga än att testa.
 
Sv: Fråga om annonsering

Det och andra små tricks som går ut på att ex.vis driva trafik till en hemsida anser jag bryta mot själva tanken med reglerna.
Man bör ta med all viktig information om varan eller tjänsten i själva annonsen, kompletteringar kan sedan ske via e-post eller telefon.
 
Sv: Fråga om annonsering

Jag förstår inte riktigt vitsen med att inte tillåta länk till hemsida :confused:

Undrar också då är det fel att lägga upp en mail adress som har hemsidan i sig tex info@bukefalos.com?
Det är ju indirekt en länk till hemsidan samtidigt som det är en epost adress

Får man länka till bilder?
vad får bilderna innehålla?
Många företags bilder innehåller ju hemsidans namn som watermark och/eller copyright mark är det tillåtet?

Ser som sagt inte vitsen med det :angel:
 
Sv: Fråga om annonsering

Inte jag heller, spec om man tittar på annonser för islandshästar som ju ofta har gårdsnamn som "efternamn". Är det uppfödaren som säljer så har man ju den info som behövs för att hitta till deras hemsida, samtidigt så är det ju bara hästens namn...
 
Sv: Fråga om annonsering

Humm, jag tror jag har haft med min hemside adress i alla mina annonser och det har gått utmärkt?:o
 
Sv: Fråga om annonsering

kl

Funderar på om det har ändrats i reglerna igen?

För nu är det vanligt att gårdsnamn och företagsinfo ÄR med i annonserna..

Bara undrar nu. Första gången jag annonserade så visste jag inte detta med länkning hemsidor och fick då meddelande av moderatorn om detta. Helt rätt då jag gjort fel.

Men nu ser jag faktist att fler och fler lägger in gårdsnamnen så regeln är nu ändrad?

Är under stallplaser/bete och tittar alltså.
AM
 
Sv: Fråga om annonsering

Det förekommer också under andra hästrelaterade tjänster, ofta inskrivna i själva texten (alltså inte rubriken).
 
Sv: Fråga om annonsering

Jag hoppas verkligen att ni rapporterar dessa annonser så att de inte missas, det finns rapportera-triangel på anonserna precis som på inläggen. Länkar är helt klart inte ok, gårdsnamn kan jag tänka mig skulle kunna vara ok. Men det är upp till moderatorerna att bedömma när de ser en sådan och/eller får en rapport om dem.
 
Sv: Fråga om annonsering

gårdsnamn kan jag tänka mig skulle kunna vara ok. Men det är upp till moderatorerna att bedömma när de ser en sådan

Du får faktist förlåta mig om jag är trögtänkt. :D

Får man, eller får man inte lägga ut gårdsnamn? :confused:

Som exempel.

Boxar lediga på "karlssons säteri"/ "flyinge kursgård" /"strömsholms ridskola" /"norrby gård"/ "rodga"

(några är påhittade namn)

Det här ska väl vara enhetlig regel och inte något som bedöms från fall till fall.

Trots att alla har gårdsnamn.

AM
 
Sv: Fråga om annonsering

Den största anledningen till att reglerna ändrades eller snarare förtydligades var att vissa företag, då framförallt butiker lade ut kanske 20 olika varor, oftast helt nya sådana med länkar och all möjlig info om butiken.
Vad vi försökt komma fram till är rimliga regler som hindrar missbruk och som är hyffsat enkla att förklara samtidigt som de inte blir absurda.

En variant på regel skulle vara att endast privatpersoner skulle få annonsera. Detta anser jag skulle bli dumt. Framförallt då det skulle vara nästan omöjligt att veta om det är ett företag eller inte.
Att dra gränsen vid att man inte får göra reklam för sitt företag, då framförallt med länkar och företagsnamn tycker jag är en vettig mellanväg.

Som jag ser det är gårdsnamn väldigt sällan företagsnamn, är de företagsnamn bör de inte vara ok.
Det viktigase att få bort är dock länkar till företag och verksamheter samt användande av företagsnamn för att göra reklam för större verksamhet.

Tala för varan eller tjänsten och lämna ut telefonnummer och/eller e-postadress, det anser jag vara grunden för annonssidorna inte att locka kunder till en butik eller hemsida.
 
Sv: Fråga om annonsering

Den största anledningen till att reglerna ändrades eller snarare förtydligades var att vissa företag, då framförallt butiker lade ut kanske 20 olika varor, oftast helt nya sådana med länkar och all möjlig info om butiken.
Vad vi försökt komma fram till är rimliga regler som hindrar missbruk och som är hyffsat enkla att förklara samtidigt som de inte blir absurda.

En variant på regel skulle vara att endast privatpersoner skulle få annonsera. Detta anser jag skulle bli dumt. Framförallt då det skulle vara nästan omöjligt att veta om det är ett företag eller inte.
Att dra gränsen vid att man inte får göra reklam för sitt företag, då framförallt med länkar och företagsnamn tycker jag är en vettig mellanväg.

Som jag ser det är gårdsnamn väldigt sällan företagsnamn, är de företagsnamn bör de inte vara ok.
Det viktigase att få bort är dock länkar till företag och verksamheter samt användande av företagsnamn för att göra reklam för större verksamhet.

Tala för varan eller tjänsten och lämna ut telefonnummer och/eller e-postadress, det anser jag vara grunden för annonssidorna inte att locka kunder till en butik eller hemsida.

Det beror ju på, hemsidan är ju ditt enda ansikte utåt på nätet inte många som ringer dig innan dom sett din hemsida och vet vad du jobbar med om du tex lägger ut en annons om en produkt eller tjänst.

Man kan inte skriva allt man vill få in om tex ett liniment med cases och all nödvändig information om produkten. sådant finns ju bara på hemsidorna och säljer jag en tjänst så har jag inte tid att babbla i telefonen hela dagarna om alla kunder skulle ringa när jag är ute hos andra kunder, det skulle ju ta hela kvällarna att bara prata med folk som ringt.

Jag personligen tycker det hade varit bättre att få länka till hemsidan rakt av eftersom dom som är seriösa i sin verksamhet har en Email till sin hemsida tex
gunnar@bukefalos.com eller
info@bukefalos.com
 
Sv: Fråga om annonsering

Du har kanske missat att Buke-annonserna är gratis.

Vill man annonsera sitt företag så bör man betala för det eller så får man finna sig i de villkor som finns.

I princip alla annonssiter tar betalt för annonser så görs inte på Buke. Buke är dessutom en privat site, som drivs av Gunnar, och då är han i sin fulla rätt att sätta villkor på vad han än vill.
 
Sv: Fråga om annonsering

Du har kanske missat att Buke-annonserna är gratis.

Vill man annonsera sitt företag så bör man betala för det eller så får man finna sig i de villkor som finns.

I princip alla annonssiter tar betalt för annonser så görs inte på Buke. Buke är dessutom en privat site, som drivs av Gunnar, och då är han i sin fulla rätt att sätta villkor på vad han än vill.

Jag bryr mig inte ett smack gunnar får gärna ta betalt för mig jag ifråga sätter anledningen. Då den inte förefaller relevant för mig.
 
Sv: Fråga om annonsering

Men jag som privatperson vill ha den gratis. Utan att företag ser det som en gratischans att tjäna pengar.
 
Sv: Fråga om annonsering

Men jag som privatperson vill ha den gratis. Utan att företag ser det som en gratischans att tjäna pengar.

Det förstår jag att du som privat person vill ha det gratis. Men för ett företag att inte kunna lämna ut ens sitt namn känns väldigt korkat i min bok. Fram för allt då det oftast finns med i Email osv. Men men jag bryr mig inte som sagt jag annonserar inte på buke ändå.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: tanten
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
780
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 325
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp