Bukefalos 28 år!

Fråga om stall........

P

Prisse97

Bygga stall med trä eller "lecasten"! Erfarenheter vilket är bäst. Kan lecastenen gå sönder om en hästspark kommer mot? Vilket är billigast resp. smidigast att bygga upp!!!!:confused:
 
Sv: Fråga om stall........

Mina stallväggar är gjorda i lecablock, jag tycker personingen att att det har fungerat mycket bra. Har haft mitt stall i minst 15 år och har överhuvudtaget inte gått sönder någonstans.
 
Sv: Fråga om stall........

Vi har lecablock i mellanväggen i våra uteboxar, och den har hållit för "kliattacker" av två stycken 700-kiloshästar :D
Dock är det armeringsjärn inlagda i vartannat (eller var det vart tredje?) lager.

Immer
 
Sv: Fråga om stall........

Mitt stall är också i lecablock med armeringsjärn och det har fungerat jättebra, men det är ju putsat också.
 
Sv: Fråga om stall........

Vårt stall är byggt i lecablock och putsat ovanpå. Jag tycker leca är toppen för på sommaren är det svalt och på vintern hålls det varmt. I vårt 4 box stall har temperaturen alltid legat över nollan, även när det bara stod två hästar där. ca 6-8 grader brukar det ligga på på vintern.

Dock funkar inte putsen särskilt bra, den blev för vek. Hästarna har ju en tendens att fara i med hovarna i väggen när de rullar sig (boxarna är 3,5*3,5m) och de lämnar djupa hack i väggen... Men leca är överlägset just för att det aldrig fryser inne.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 876
Senast: Linda_A
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 994
Senast: __sofia__
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 166
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 357
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp