Bukefalos 28 år!

Frågor om kombinerat flug- och regntäcke

Equilina

Trådstartare
Allstå flugtäcken som är vattentäta över ryggen, det har ju kommit ett gäng olika märken och jag gillar idén. Men funkar dem? Vad har ni? Vad rekommenderar ni? Vilka märken/modeller passar till vilken typ av hästar? Vi har inte extremt mycket flugfän där jag bor, men min ena häst är mycket besvärad och får dessutom små reaktioner av vissa bett. Gör zebra-mönster någon skillnad?
 
Allstå flugtäcken som är vattentäta över ryggen, det har ju kommit ett gäng olika märken och jag gillar idén. Men funkar dem? Vad har ni? Vad rekommenderar ni? Vilka märken/modeller passar till vilken typ av hästar? Vi har inte extremt mycket flugfän där jag bor, men min ena häst är mycket besvärad och får dessutom små reaktioner av vissa bett. Gör zebra-mönster någon skillnad?

Hööks från förra årets kollektion höll iallafall inte tätt. Dessutom borde det vara helt tyg i bogen, inte mesh.
 
Hööks från förra årets kollektion höll iallafall inte tätt. Dessutom borde det vara helt tyg i bogen, inte mesh.

Hööks är jag inte intresserad av pga (brist på) passform och alldeles för tunnt/skört tyg, kännt på årets täcke men det är kanske samma?
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 368
Senast: lil-sis
·
Utrustning Förlåt, förlåt, förlåt att jag inte sitter och kollar upp alla svar själv. Men jag pallar inte, det är tusen sadeltrådar här inne...
2
Svar
38
· Visningar
4 490
Träning Var och tittade på en träning på ridklubben precis intill här om veckan, privathästar hoppning. Av höjderna att döma rätt rutinerade...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: Fossing
·
U
Utrustning Hej! Har börjat leta nu igen efter en ny sadel till ena pållen, har en som sitter jätte bra en Griffin cob dressyr,men tyvärr sitter...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: mali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp