Bukefalos 28 år!

Frakta häst från annat land

Elliis

Trådstartare
Hej!
Jag är intresserad av en häst som står i Spanien. Men problemet är dels att jag inte vet ur mycket det kostar att frakta hem hästen från Spanien, och så vet jag inte heller vilket företag jag ska använda?
 
Sv: Frakta häst från annat land

Nu var det många år sedan jag tog hem nått från spanien, men det bästa du kan göra är ju att kolla på nätet efter tarnsportörer som kör sverige /spanien,
Dom du ska köpa av kanske har en firma dom brukar anlita ?

Tesora
 
Sv: Frakta häst från annat land

Det finns många transportbolag som kör i hela Europa. Jag tog hem en häst från Tyskland i december-10 och gjorde en hel del research på just detta. Lite tips på vägen är att inte stirra sig blind på priset för transporten då kvalitén varierar mycket på bolagen. Tänk på att resan är mycket lång för hästen så miljön i lastbilen är A och O. Många bolag pressar priserna genom att inte utfodra och vattna absolut mer än nödvändigt för att spara pengar på både foder och strö, vissa har knappt strö i lastbilen alls. Sen är det bra om de har en rutt som går så direkt till Sverige som möjligt för att förkorta resan.

Det är även viktigt att bolaget sköter hygienen i lastbilen mellan körningar och noga kollar hälsointyg innan hästar lastas för att minimera smittorisken av sjukdomar.

Jag skickar pm till dig om det bolaget jag använde mig av som jag var supernöjd med. Lycka till :laugh:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 228
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Funderarn
·
Utrustning Hej! Har precis köpt en transport men dekalerna är lite dåliga så ska uppdatera dem. Jag vet att man ska ha skylt uppe när man kör...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Morces
·
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
16
· Visningar
2 719
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp