Framkalla kräkning

Sv: Framkalla kräkning

Rose: Loke ÄLSKAR senap. Han har t o m stulit en hel flaska och sugit i sig hela. jag hittade honom på soffan, liggandes på rygg med flaskan som en nappflaska (han höll i den med frambenen). det var den skånska sötstarka sorten, så senap blir inte aktuellt som kräkmedel hos oss.

LIA: som ägare till en labrador har jag flera gånger kört ner hela armen i svalget på min hund. ofta får jag upp åtminstone delar av det han försöker tugga i sig, men det är för att han inte hunnit svälja. men inte har jag lyckats framkalla en endaste liten klökning. blåmärken har jag i a f sluppit, jag blir bara slemmig.

Trissa: man tycker ju det, eller hur? jag fick värsta nickokicken om jag tuggade för fort på ETT tuggummi... men han var precis som vanligt...
 
Sv: Framkalla kräkning

Sirius åt upp en halv smörkniv i sina unga dagar... Vet. sa att vi skulle ge honom senap så han skulle kräkas. Det slickade han glatt i sig och ingen smörkniv kom upp...
 
Sv: Framkalla kräkning

Det beror ju på vad för "farligt" hunden fått i sig.

Giftinformationscentralen eller veterinären kan ge råd om vilka ämnen eller föremål man inte ska försöka få hunden att kräkas upp.

Jag har haft hundar i min närhet som satt i sig en hel del, men det har inte krävts åtgärder.
Däremot har jag varit med och opererat bort både det ena och det andra som fastnat.
Där hjälper ingen kräkprovokation.

Frågan gällde ju inte en speciell sak eller ett speciellt ämne, som jag tolkade det.
Utan i största allmänhet.
Då kan det ha stor betydelse hur man gör vid olika lägen.
 
Sv: Framkalla kräkning

För min del handlar kontakt med veterinär och giftinformationscentralen, som andra också nämnt, om att ta reda på lämplig åtgärd i situationen, beroende på vad hunden fått i sig. Ett föremål är en sak, olika ämnen en annan. En del ämnen bör inte kräkas upp av olika orsaker. Jag är inte ute efter en definitiv plan på något sätt, utan är mest nyfiken på olika alternativ. Att diskutera saken gör förhoppningsvis att jag känner mig något lugnare om situationen skulle uppstå.
 
Sv: Framkalla kräkning

På min valpkurs sa veterinären som var där och pratade att man kunde ge dom sparris (och nåt mer jag inte minns vad det var)
 
Sv: Framkalla kräkning

Det var inte med tanke på det hunden fått i sig som jag reagerade på det där med giftmedelcentral etc. Jag fattade det som att man tog den kontakten betr vad man själv stoppade i hunden för att framkalla kräkningar. Beklagar om jag missuppfattat.

LIA
 
Sv: Framkalla kräkning

*kl*

Efter en hel natts rantade med kräkande hund med diarré (pga av ätande av människoskit i skogen - igen) så hasade jag mig till jobbet och gjorde en sökning på "framkallande av kräkning" och fann denna tråd.

(Visst är det en härlig morgon...!?)

Kanske man skulle köpa sig en snusdosa för första gången i hela sitt liv... Åt sin hund.
 
Sv: Framkalla kräkning

Min valp fick i sig mjölkchoklad för ett par helger sen. Ringde vet som inte trodde att det var någon fara och han fick inte heller några symptom av förgiftning. I alla fall... Jag tyckte inte att han skulle ha choklad i magen så min kompis som var med stoppade fingrarna i halsen på honom. Han hulkade och kräktes. Min kompis fick lite blåa fingrar för han försökte självklart komma loss. Men annars gick det bra. Förutom att han dagen efter bajsade ut en liten "korv" med choklad inlindad i slem :eek: (såg nästan ut som en kondom... :crazy:) så gick allt bra. Valpen är inte heller rädd för min kompis. Men jag skulle inte föredra att stoppa fingrarna i halsen på honom själv eftersom jag inte vill att han ska känna obehag när jag tittar i hans mun osv... Men nöden har ingen lag - skulle jag varit ensam skulle jag stoppat fingrarna i halsen på honom hellre än att chansa med salt eller snus som kan förvärra förgiftningen.
 
Sv: Framkalla kräkning

Ja det är väl en sak om hunden ätit choklad, men när den smällt i sig skit...? Nä då kör jag inte ner fingrarna/näven/armen där.

Min är dessutom en stadig tik på 30 kg som INTE släpper något ätbart i från sig och har markerat lite tidigare när jag försökt pilla något förbjudet ur munnen på henne.
 
Sv: Framkalla kräkning

Men vad är det för äcklig människa som gör nr 2 utomhus ?

a014.gif
 
Sv: Framkalla kräkning

DET undrar jag också?? I ruggistaste höstvädret liksom?
Och det har pågått i över ett år... Regelbundet. :crazy:

Att man måste sätta sig om det kniper på kan jag förstå, men vem då har man väl sällan med sig dasspapper lite behändigt i jackfickan..? För det har hundarna då kommit fladdrandes med i mungipan några gånger.
 
Sv: Framkalla kräkning

Jag håller absolut med... trodde att jag svarat TS men tydligen blev det till dig. Sorry :o

När man är ute med båten är det helt hopplöst. Bara för att man inte har toa på båten behöver man väl inte skita mitt på berget... såna högar (och papper :eek:) hittade Wilton flera gånger i somras... och inte brydde han sig om att jag badade honom i ca 16 grader vatten efter VARJE gång. F-n vad han stank...

Folk är vidriga och hundar är ännu vidgrigare som vill äta upp det eller rulla sig i det... Men man blir härdad!!!:angel:
 
Sv: Framkalla kräkning

Golden retriever.

Även om de inte tål det, spyr som grisar och får rännskita så KAN de inte låta bli att äta... :cool:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 536
Hundhälsa Vad ser ni för möjliga metoder vad gäller att förbättra den genetiska variationen i raserna på ett hållbart och bestående vis? Just i...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 251
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 442
Senast: Grazing
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 001
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp