Bukefalos 28 år!

Framridning på tävling.

H

hoppryttare_Miró

Hej jag har blivit av med mitt TR och undrar om någon vet ifall någon annan får rida fram hästen åt en, på tävling typ tränare??:crazy:
 
Sv: Framridning på tävling.

På dressyr är det inte tillåtet.
Kan inte svara för hoppningen, men har fått för mig att man får det där?!
 
Sv: Framridning på tävling.

tja.. vem som helst får väll rida fram din häst på tävling. Det som kan tänkas är att person över 18 inte får rida fram ponny, men det har jag svårt att tro.
Om din tränare måste rida fram din häst för att det ska gå bra på tävlingen, så kanske ni ska vänta lite innan ni ger er ut på tävlingar?
 
Sv: Framridning på tävling.

tja.. vem som helst får väll rida fram din häst på tävling. Det som kan tänkas är att person över 18 inte får rida fram ponny, men det har jag svårt att tro.
Om din tränare måste rida fram din häst för att det ska gå bra på tävlingen, så kanske ni ska vänta lite innan ni ger er ut på tävlingar?



FEL.

På dressyrtävlingar får ingen annan än ryttaren som ska starta hästen i klassen rida fram den.

I hoppning får någon annan rida fram hästen (på ponny får inte ryttaren vara överårig), men inte hoppa fram hästen.
 
Sv: Framridning på tävling.

tja.. vem som helst får väll rida fram din häst på tävling. Det som kan tänkas är att person över 18 inte får rida fram ponny, men det har jag svårt att tro.
Om din tränare måste rida fram din häst för att det ska gå bra på tävlingen, så kanske ni ska vänta lite innan ni ger er ut på tävlingar?

Jag vet inte om du missuppfattade vad jag skrev, men det står inte att det är mig det handlar om..
 
Sv: Framridning på tävling.

FEL.

På dressyrtävlingar får ingen annan än ryttaren som ska starta hästen i klassen rida fram den.

I hoppning får någon annan rida fram hästen (på ponny får inte ryttaren vara överårig), men inte hoppa fram hästen.

hehe.. alla fel för mig då :angel:
 
Sv: Framridning på tävling.

I dressyren så måste man rida fram själv. Någon annan får dock SKRITTA fram hästen, lång tygel, inte jobba den i skritten. I hoppningen är det ok att någon annan rider fram.

// F
 
Sv: Framridning på tävling.

I hoppning får någon annan rida fram hästen (på ponny får inte ryttaren vara överårig), men inte hoppa fram hästen.
Har du dubbelkollat det där? TR är ju lite otydligt, eller hur man ska säga. Det står ju bara "Ridhjälp med framridning på tävlingsområdet får endast lämnas av en annan person i samma åldersklass som ryttaren" och egentligen ingenting om framhoppningen.
 
Sv: Framridning på tävling.

Jag har för mig att om någon rider fram hästen åt en måste det vara en "likvärdig" ryttare, dvs inte en tränare, utan en som är på samma nivå. och ingen som är äldre än tillåtet för tävlingen.
Men jag vet inte om det är så?
 
Sv: Framridning på tävling.

Jag har för mig att om någon rider fram hästen åt en måste det vara en "likvärdig" ryttare, dvs inte en tränare, utan en som är på samma nivå. och ingen som är äldre än tillåtet för tävlingen.

Ligger nog en hel del i det.
Så måste väl den ryttaren som rider fram ha grönt kort och licens.

/Linnea
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
742
Senast: Ajda
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 938
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Allergiutredning
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp