Bukefalos 28 år!

Frustrerad på psykiatrin - bl.a. utredning av diagnos

Fast så "enkelt" är det ju inte när det kommer till psykiatri. Vi människor förändras dessutom så det behöver ju inte betyda att det var fel från början bara för att det var annorlunda vid ett senare skede.
Kunskapen förändras också inom professionerna vilket gör att olika typer av problematik uppmärksammas i olika grad. Jag vet inte när du fick dina diagnoser med tex aspergers var ju inte jättestort för x antal år sedan.

Jag förstår inte riktigt hur du menar här (det understrukna). AST och ADD är medfött så inget har ju förändrats. Jag fick ps-diagnosen 2009 eller 2008, då hade jag haft kontakt med vuxenpsyk sen 2004 utan någon utredning. AS+ADD-diagnoserna fick jag 2011.
 
Och jag fick en personlighetsstörningsdiagnos (emotionellt instabil) helt utan utredning :down:, motiveringen var att jag självskadat och försökt begå självmord.
:(

Min dåvarande läkare tyckte jag skulle utredas för ps eftersom jag hade "ett fobiskt betéende". Antar att h*n tänkte på fobisk ps då. Får vara glad att de utredde och inte bara satte en ps-diagnos baserad på mitt betéende... :cautious:
 
@Sasse men får du ingen hjälp av psykiater? En psykolog har ju lite svårt att behandla hallucinationer.
Utan att ifrågasätta att psykiater skulle vara lämplig så finns det ju mer man kan göra vid hallucinationer än medicinering och ECT :)
Men TS nämnde ju läkare tidigare så det låter som om hon har kontakt med flera.
 
Jag förstår inte riktigt hur du menar här (det understrukna). AST och ADD är medfött så inget har ju förändrats. Jag fick ps-diagnosen 2009 eller 2008, då hade jag haft kontakt med vuxenpsyk sen 2004 utan någon utredning. AS+ADD-diagnoserna fick jag 2011.
Jag menar att vi förändras och att olika svårigheter kan vara olika uttalade beroende på en massa olika saker. Det är ju inte så att det är konstant under hela livet även vid problem som är medfödda.
 
Vad säger övrig personal du har kontakt med? Psykiater och samtalskontakt om du har sådan? Jag har utretts av flera psykologer varav ena var riktigt jävla dålig. Om du har en psykiater, behandlande läkare lyft allt med hen. Det låter så oklart allt du skriver (som du inte får veta något av värde)... Kliar typ i kroppen på mig av frustration hahaha!
 
@Sasse men får du ingen hjälp av psykiater? En psykolog har ju lite svårt att behandla hallucinationer.
Jo, jag har en psykiatriker, eller läkare som jag kallar det. Jag ska träffa henne nästa vecka så jag kommer ta upp mina frågor och dylikt då.
Vad säger övrig personal du har kontakt med? Psykiater och samtalskontakt om du har sådan? Jag har utretts av flera psykologer varav ena var riktigt jävla dålig. Om du har en psykiater, behandlande läkare lyft allt med hen. Det låter så oklart allt du skriver (som du inte får veta något av värde)... Kliar typ i kroppen på mig av frustration hahaha!
Ja, det blir allt lite frustrerande :p Jag har en läkare också, men träffar inte henne så ofta. Men ska absolut ta upp det med henne.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 171
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
811
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 869
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 444
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp