M

Magdalena

Nu söker jag efter mer stam på stoet Red Eye xx, borde vara född på 70-talet e.Red Day u.Stornoway. Red Day hittar jag ingenting på. Stornoway är e.Polic-Borealis-Pharos-Ksar (inga ston vet jag däremellan).

Jag har ett glapp i mina fullblodsstamböcker...
 
Hittar inget, varken i böckerna eller på ATG, när jag letar på Red Eye, Red Day eller Stornoway. Har i för sig inte fullblodsboken från 1971 (har alla andra böcker dock)...

Finns det nåt annat man kan söka på, tro?
 
Bra fråga. Tidigare när jag inte hittat så har stoet varit från Danmark eller annat land. Red Eye xx är mamma till My Cone 24826 e.Conte 612 om det är nån hjälp.
 
Ska kolla vidare, verkar vara lite underligt.

My Cone är född 1981 i Gualöv - men det visste du kanske? (Hon är brun och 160 cm hög också)
 
Ah, tack! Då var det ett land mindre att leta i :D

Men det är så skumt att jag inte hittar hingsten heller! Alltså Red Eyes pappa. Kanske man får söka reda på uppfödaren och fråga.
 
Kan vara en variant, ja.
Du kan ju alltid kolla på eniro.se efter adressen.
Kanske Red Day är som Effectivny: en xx-hingst absolut ingen vet nåt om - inte ens fullblodsavelsföreningen (så heter dom väl - SFF eller SFAF???).
Effectivny är med B-registret, men har ingen känd stam eller nåt (han användes till ägarens ston - en gubbe härborta nånstans).
 
Fast är det en svensk hemmaavel så borde ju mormor Stornoway vara med i böckerna eller på ATG, men det är hon ju inte.

Polic kommer väl från Frankrike, om jag inte minns fel. Frågan är om Stornoway var fransk eller född här.
Borealis blev importerad hit på ålderns höst, om det nu är den Borealis förstås :smirk:
*bläddrar i boken* Japp, den Borealis jag tänker på importerades 1961 (20 år gammal) från England och dog 1964...
Ksar är ju fransk - och jag har för mig att Pharos tillbringade en del tid i avelskarriären i Frankrike.
Fast jag är osäker på detta, det var ett tag sen jag höll på med fullbloden ;)
 
Om du menar Del Mar så finns varken Red Eye, Red Day eller Stornoway där - tro mig, jag har kollat både Allbreed och fullblodsdatabasen. :smirk:
 
Jo, just det.
Såg att Polic var i engelsk avel mellan 1958-68, sen exporterades han tydligen till Japan.

Jag har skrivit en fråga på fullblodsdatabasens "message board", få se om nån har lust att hjälpa.
 
Framgång! :bump:
Tack vare en tjej som mailade en länk till mig, som svar på frågan jag ju la ut på fullblodsdatabasen.

Stornoway f.1963 e Polic u Norwester (f.48) e Borealis u Yeovil
Resten av stammen finns på Del Mar.
Hon tillhör fullblods-stofamiljen 4.

Red Day kan vara född 1974 e Golden Advance u Danger Day (f.61) e Hyperil u Miss Mayday
Ärligt vet jag inte ens om denne Red Day är hingst (stod inte där jag kollade - Red Eve fanns inte med i alla fall).
 
yihaa!! Tackar! Ska fylla på det jag börjat skriva in på Del Mar (fast i Allbreed, eftersom den jag håller på med är hbl).
 

Liknande trådar

Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 522
Senast: Exotizc
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 426
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 278
Senast: Kirie
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 130
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp