Bukefalos 28 år!

Funkar krämen?

Lenis

Trådstartare
Den där "Hud & karledssalva" som finns i en tubliknande förpackning med gul etikett, säljs bl.a på B*rjes. Den verkar så billig, är den ok eller bara bluff? Min häst har ett stort ärr över ena karleden (puckad ägare som släppt honom i taggtrådshage som föl, be aware!) och skulle vilja ha nåt att smörja på i sommar, då förra ägaren sagt att han kan flaga lite där.

Vet inte om salvor ska läggas här, men "hästvård" passade väl inte heller riktigt :crazy:
 
Jag har använt den på min hästs karleder när hon började visa tecken på skorv. Efter ett par dagar var skorven borta! :)
 
Jag har den och smörjer hunden med och den fungerar iaf som mjukgörande utan problem.

Ang ärret så har min herre ett ärr som går övr ena ballen. Brett, fult ärr som gärna flagar året om (ingen taggtråd inblandad, det räckte med skarsnö *sucka*). Iaf, jag låte det faktiskt vara, att det flagar är ju bara för gammal hud släpper. Jag bara håller koll så han inte får mugg när det är gegga (ENDA gången jag nånsin haft mugg så var det just det ärret det fick fäste i).

Så BEHÖVER du verkligen smörja?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp