Bukefalos 28 år!

fuskfårfäll

HarmonicHorse

Trådstartare
Har köpt westernsadel och undrar om de funkar att ha en fuskfårfäll som sadelpadd. Under ist för sadel filt? Å ska den pälsiga sidan ligga mot hästen då?
 
Har köpt westernsadel och undrar om de funkar att ha en fuskfårfäll som sadelpadd. Under ist för sadel filt? Å ska den pälsiga sidan ligga mot hästen då?

Jag hade inte haft en fårfäll (fusk eller inte) som enda lager mellan hästen och sadeln. En westernsadel har ingen stoppning utan är som du säkert märkt hård på undersidan och behöver något rejält mellan sig och hästen. Själv föredrar jag yllepaddar som finns i en mängd tjocklekar, storlekar och prisklasser. De finns även i syntet av olika slag.
 
Nu vet jag inte vilken fuskfårfäll TS menar, men jag har fusklammskinn till katterna att ligga på. Det är ungefär samma vaddering som en handduk... Inget ha under en sadel alltså.
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 372
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
528
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: liiinnea
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
557
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp