liiinnea

Trådstartare
Hej!

Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med nuvarande sadel.

Jag har just nu en häst som har en Bruno Delgrange Virtuose hoppsadel, som han går bra i. Jag ska köpa en 4 åring, om hon går igenom besiktningen. Den sadeln som hon rids i just nu är en Equipe Expression +2 i bomvidden. Jag själv är svindålig på sadlar utan har alltid tagit hjälp men tänkte kolla vad dom största skillnaderna mellan dessa sadlar är och om det är ok att rida första tiden med min nuvarande fram tills dess att hon fått en egen sadel?

Självklart så kommer vi kolla hur den ligger på henne ect. men tänkte om det var någon sadelexpert här som har lite mer koll än mig! :)

Undrar också om det finns någon sadel som är liknande Equipe Expression, för vill helst inte köpa en sadel för över 15 000 kronor till en unghäst...

Tack på förhand!
 

Liknande trådar

Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: ufot
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 041
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp