Bukefalos 28 år!

Fylla i uppgifter gällande donation

astronaut

Trådstartare
En av mina närmsta vänner avled för drygt en vecka sedan och vi har nu fått reda på att en donation till en viss organisation uppskattas mer än en krans. Vi kommer ändå ha en liten handblomma med oss så vi valde att istället för en krans kör vi på att donera pengar. Jag har aldrig gjort det här innan så är lite förvirrad.

Om man väljer att skicka minnesbladet till begravningsbyrån, kommer de vidarebefodra bladet till vännens mamma? Om man väljer att organisationen ska skicka minnesbladet via epost till begravningsbyrån, kommer de anhöriga ändå få minnesbladet i fysiskt format och inte via epost? Samt; brukar man donera pengar innan begravningen (så om vi är 4 som ska betala ihop så bör vi göra det imorgon då begravningen är om 11 dagar)?

Och vad menas med Attention?

what_zps0hzogz9c.png
 
Attention är om det ska till någon särskild person på begravningsbyrån. Typ kontaktperson. Vet ni ingen sådan så lämna bara fältet tomt.
Pengarna brukar doneras innan begravningen.
 
När min farmor dött så på fikat efter begravningen läste prästen upp alla telegram, minnesblad/donationsgåvor och så vidare. Sedan fick de anhöriga alla telegram/blad/osv.
 
Beklagar sorgen.

Vet att när vi har donerat till en organisation i samband med begravning så har det gjorts i förväg, och då har de anhöriga fått bladet från begravningsbyrån på begravningen.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 907
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 104
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp