Bukefalos 28 år!

"GÅ IN" nya ridstövlar

M

M-Meduza

Köpte ett par nya ridstövlar för ca ett halvår sedan. har bara blivit användna några gånger. Är av märket soubirac el nåt? kostade över 3000 när jag köpte dom.

Dom sitter som gjutet.kanon verkligen. men är väldigt hårda.
Dressyr är inte tänktbart att rida i dom än för jag blir helt stel och känner ingenting.

vad kan jag göra för att få dom mjukare? måste få dom mjukare fn backen och inge igenom ridning.

hoppas någon har några råd. tycker jag gått jätemycket i dom men inte märkt någonskillnad?

mina gamla stövlar börjar trasa sönder nu : )

hjälp? :crazy:
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

ha på dej dom när du tittar på tv/sitter vid datan osv.. gå lite i dom varje dag, gå i trappor osv..jobbigt men dom mjuknar!
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

_Peplis_ skrev:
ha på dej dom när du tittar på tv/sitter vid datan osv.. gå lite i dom varje dag, gå i trappor osv..jobbigt men dom mjuknar!

ja jag får väl göra det. Gick me dom ute i somras och stängslade hagen. grannarna undrade nog vad jag va för en me svarta stövlar och skjorts. då blev dom iaf lite bättre. men får väl börja gå i dom mer.

sätter igång ikväll! hur lång tid kan det ta :angel:
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

gå i trappor! det fungerar bra, men se till att ha några omgångar med compeed-plåster hemma! ;)
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

Tigertofflan skrev:
Prova med läderbalsam annars,s å kanske det inte blir rena tortyren när du ska gå in dom ;)


Balsamerade är dom redan. :devil:
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

Blöta strumpor och gå ut i regn eller blöt dom lite och gå i dom sen.
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

Korven skrev:
Blöta strumpor och gå ut i regn eller blöt dom lite och gå i dom sen.

gick runt med blöta strumpor i somras me dom. jätteskönt!! :rofl:

men lite bättre blev dom nog.får väl testa det igen. hoppas bara det är plusgrader den dagen så jag inte fryser fast! :angel:

Och att någon är i närheten och kan dra av dom för dom sitter som berg när dom är blöta!

tack för alla tips!
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

Kolla min nya tråd: "Fixa gångveck..." /C
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

Cavallo skrev:
Kolla min nya tråd: "Fixa gångveck..." /C

Ja jag har försökt läsa det men förstår bara ca 20% : (
dålig på engelska.. :angel:
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

startgrow skrev:
Köpte ett par nya ridstövlar för ca ett halvår sedan. har bara blivit användna några gånger. Är av märket soubirac el nåt? kostade över 3000 när jag köpte dom.

Dom sitter som gjutet.kanon verkligen. men är väldigt hårda.
Dressyr är inte tänktbart att rida i dom än för jag blir helt stel och känner ingenting.

vad kan jag göra för att få dom mjukare? måste få dom mjukare fn backen och inge igenom ridning.

hoppas någon har några råd. tycker jag gått jätemycket i dom men inte märkt någonskillnad?

mina gamla stövlar börjar trasa sönder nu : )

hjälp? :crazy:

Måste nog göra dig besviken, det enda sättet att fådom sköna att rida i är nog att just rida i dom. Att gå in dom gör dom bara sköna att gå i....
Man är helt stel och okänslig i början och knävecken skriker, men det är tyvärr bara att bita ihop! :devil:
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

Sanette skrev:
Jag har ett par i samma märke!! Håll ut......... De kommer att bli kanonsköna!!

det lär ju ganska bra. då kanske ja ska börja "använda" dom nu då.hehe
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

jag har också köpt nya stövlar för nån månad sen , John whitaker med snörning och dragkedja. och eftersom de har snörning så är de flexigare/mjukare i vristen..

Jag har gått mycket, gått i trappor, och dessutom cyklat till stallet med dem... och cyklandet gjorde dom mjukare!
Så nu kan man lugnt rida i dem, om man rider flera dagar i rad med dem brukar skavsåren dyka upp, så det gäller att vara upprustad med skavsårs plåster, ev rida i ngt annat ett par dar, så de hinner läka lite och sen på med stövlarna igen;)
man får då motion om man ska hålla på att springa i trappor, gå, cykla och rida, när man rider in stövlar:D
 
Sv: "GÅ IN" nya ridstövlar

l_isa skrev:
jag har också köpt nya stövlar för nån månad sen , John whitaker med snörning och dragkedja. och eftersom de har snörning så är de flexigare/mjukare i vristen..

Jag har gått mycket, gått i trappor, och dessutom cyklat till stallet med dem... och cyklandet gjorde dom mjukare!
Så nu kan man lugnt rida i dem, om man rider flera dagar i rad med dem brukar skavsåren dyka upp, så det gäller att vara upprustad med skavsårs plåster, ev rida i ngt annat ett par dar, så de hinner läka lite och sen på med stövlarna igen;)
man får då motion om man ska hålla på att springa i trappor, gå, cykla och rida, när man rider in stövlar:D

motion vore ju bra för snart e vaderna för feta ;)
fast det konstiga e att jag får inte skavsår av mina. bara att dom är extremt hårda så jag inte känner när jag skänklar. det är därför dom inte är så roliga att rida i .. än.. men jag kämpar!
 

Liknande trådar

Utrustning har köpt ett par ariat quantum som jag använt nu 2ggr, med och utan mjuka syntet chaps, och igår så fick jag ont i knäna :confused:, har...
Svar
2
· Visningar
1 293
Senast: Buck
·
  • Låst
Dressyr Jag har ett tag funderat på om att skaffa ett par nya riktiga dressyrstövlar(mamma som tog upp ämnet och tyckte det först), och efter...
2 3
Svar
47
· Visningar
12 214
Hästmänniskan Lägger denna under senior eftersom det egentligen inte är så mkt om ridningen som om känslan att få rida denna häst! Var lite tveksam på...
Svar
5
· Visningar
1 424
Senast: Popcorn
·
P
Hoppning Heej. Jag måste få skriva av mig lite och samtidigt se vad ni tycker jag ska göra? Jag skulle köpa nya ridstövlar, eftersom jag...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Angeelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Oseriös avel 2023
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • Linjeavel PRE

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp