Bukefalos 28 år!

N

Natascha

Min häst har en galla på ena bakbenet, men den sitter på utsidan av hasen, och det är såååå svårt att linda där (den sitter ju inte kvar)
Hur ska jag göra???
 
är d hårda el mjuka gallor?
Är d mjuka så kan de ju bero på fodret att de är för mycket protein å då behöver du inte linda,har de mjuka gallor är de bra för dm att röra sig.
 
ja, det är en mjuk galla.
Men jag vet inte om hon får för mycket protein.
Jag har ingen analys på höt och hon äter 7 dl havre kross och 12 dl kraft grund / dag (+ lite smått o gott)
 
Då d är en mjuk galla så är d inte så mycket du kan göra mer än att se till att hon får röra på sig tillräckligt, min häst fick jätte gallor förr förra sommaren var in till vet han skrattade åt mig å sa bara att d är som d är motion å se över protein intag,dom är inte farliga,massera gärna men linda är onödigt.
 
Om du använder BackOnTrack-paddar kommer gallan att försvinna, så då slipper du problemet sedan.
 
Men om gallan beror på ett för högt proteinintag, så är det ju bara att ta bort själva symtomet om man använder sig av de där paddarna. Om det är proteinet som spökar så borde det rättas till istället. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 531
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter För fyra år sedan diagnostiserades Sanna Frödins ena häst med en cysta i bakbenet. Prognosen som ridhäst var osäker, men i dag har han...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Hästvård En häst har fått svallkött på ett ben. Veterinären tyckte att vi ska "gnugga bort det själva" och att de inte behövde komma ut och skära...
Svar
15
· Visningar
1 780
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp