Bukefalos 28 år!

Galopp på Plönninge?

R

Raderad medlem 111022

Hej!
Jag har gått gymnasiet i en termin men funderar på att byta till Plönninge i höst. Är sjukskriven nu och kommer nog att vara det till sommaren.

Någon som har gått där och vet hur det är med galopputbildningen där? Hur ser en dag ut, är det mycket galopp eller är det bara någon liten inriktning man får prova på i tvåan? Hur ser en vanlig dag ut? Är det bra sammanhållning i klasserna, bra lärare, bra lokaler o.s.v.?

Allt som ni vet, fram med det bara! :bump:
 
Sv: Galopp på Plönninge?

Vet inte så mycket, men en bekant gick där en termin för drygt 5 år sedan.
Hon var inte nöjd med just inriktningen, det lilla galopp man fick prova på gav inget. Ett varv på banan, utan någon som helst respons från lärare.
Nu var hon helt grön inom galopp, det kanske inte du är?
 
Sv: Galopp på Plönninge?

Vet inte så mycket, men en bekant gick där en termin för drygt 5 år sedan.
Hon var inte nöjd med just inriktningen, det lilla galopp man fick prova på gav inget. Ett varv på banan, utan någon som helst respons från lärare.
Nu var hon helt grön inom galopp, det kanske inte du är?

Aj aj, låter ju inte bra. Skulle helst vilja lära mig rida, och det verkar som om den enda vägen dit är BRS och/eller att praktisera. Nej, helt grön är jag inte inom själva galoppen, det är mest ridningen! :)
 
Sv: Galopp på Plönninge?

Har de galoppinriktningen kvar? Jag tror det bara finns ridsport/trav. Har inte själv gått där men tränat mina galoppörer på banan ;)
 
Sv: Galopp på Plönninge?

Pratade med ett par tjejer som gick på skolan i våras och då var det tydligen bara en tjej som gick galoppinriktningen. Och det verkade som kvalitén på utbildningen då inte var det önskevärda. Det svåra idag är väl att säga vilken utbildning som är bäst i landet om man vil syssla med galopp. Strömsholm har lagt ner, Colin är i Stockholm. Lever utbildningen på Jägersro?
 
Sv: Galopp på Plönninge?

Tror inte att plönninge har så mycket kvar utav galoppen, men om du bor i göteborgs-trakten så finns de ett gymnasie utanför vänersborg som heter nuntorp gymnasiet, de har en lärlings linje med inriktning galopp o har ca 6 st fullblod o några har startat också. De har så man kan bo där o det är jätte fint o mysigt. De har dock bara en åker där de kan träna galopp på.

Funderade själv på att söka dit förra året, men valde sen att söka till frans suell o jörgen kocks gymnaset (värnhems gymnasiet) i malmö där man är inne på jägerso o har ett stall. (:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
873
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 185
Senast: Sasse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 721
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp