Bukefalos 28 år!

Gammelkatten vill inte gå på lådan efter kattungen..

N

Naggur01

Vi har en hittekatt som e ca 5 år, han har varit ensamkatt hela tiden och trivs bra med det. Han ställer sig och jamar vid dörren när han vill ut å vi ropar in honom på kvällen om inte grannen släpper in honom i porten och plingar på så han får komma in.

Nu har vi skaffat en kattunge sen ca 2 veckor tillbaka och nu vill inte gammelkatten gå på lådan längre. Han håller sig tills han kommer ut eller kissar på mattan utanför lådan *mutter*

Vi köpte en till låda när vi skaffade kattungen just för att slippa detta problem, men kattungen går på båda...

Några förslag?
 
Sv: Gammelkatten vill inte gå på lådan efter kattungen..

En tredje låda och försöka rengöra så fort ni ser det om ni är hemma?
Om inget görs kan det i värsta fall bli så illa så han fortsätter kissa utanför lådan även efteråt om beteendet befästs.
Kissar han "normal mängd" på mattan utanför lådan?
 
Sv: Gammelkatten vill inte gå på lådan efter kattungen..

Tack för svaret. Testade att ställa lådorna på olika platser.Då gick det plötsligt bra. Verkar som kattungen bara går in i den ena nu.
Så de e bara hoppas att det håller i sig=)

Vill helst inte ha en tredje låda eftersom vi bor så litet, finns ingen bra plats att ställe dom på.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 981
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 825
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
2 022
Senast: annie_cool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp