Bukefalos 28 år!

Går knasigt på volten (skänkelvikning)

M

Midnight_Rose

Min häst har nog fått fnatt, idag när jag red gick det superbra och hon gick i fin form :) men på volterna gör hon skänkelvikningar med bakbenen framförallt samt så puttar hon in rumpan på rakorna (sluta typ) Hon lyssnar inte på innerskänkeln riktigt då.

Vad gör jag för fel?:crazy:
 
Sv: Går knasigt på volten (skänkelvikning)

Min häst har nog fått fnatt, idag när jag red gick det superbra och hon gick i fin form :) men på volterna gör hon skänkelvikningar med bakbenen framförallt samt så puttar hon in rumpan på rakorna (sluta typ) Hon lyssnar inte på innerskänkeln riktigt då.

Vad gör jag för fel?:crazy:

Härtar har en stark och en svag sida. Gör hästen lika i båda varven?
 
Sv: Går knasigt på volten (skänkelvikning)

Japp! Men inte när jag longerar ;)
 
Sv: Går knasigt på volten (skänkelvikning)

Om hästen inte går i sluta när hon longeras är det du som inverkar så att hon har en sluta tendens. Kolla om du själv är rak i höfterna, om du trycker mer eller mindre med ena skänkeln, om du lutar åt något håll e.t.c.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 589
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 113
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp