Generalknas

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min privata dator la av häromdagen. Det gick inte att öppna någon webbläsare eller annat program eller fil. Mitt antivirus fungerade inte och inte heller mitt antispionprogram. Det gick heller inte att starta datorn i felsäkert läge. Där hade jag slut på idéer så jag ringde till ett lokalt företag som lagar datorer och höll på att svimma när jag hörde priset. Då satte jag in en annons på facebook i gruppen för annonser på orten och fick napp nästan direkt.

Det visade sig att felet inte gick att laga med mindre än att ominstallera hela rasket för det var visst windows som rasat. Han lyckades tydligen rädda innehållet på hårddisken men jag är ändå väldigt glad över att jag faktiskt har en backup. Jag kör med crashplan som gör backup automatiskt hela tiden när ny information landar på hårddisken.

Jag har tidigare fått höra att det är inte frågan om man kommer att få en krasch, utan när man kommer att få det. För mig kom den nu.

Om någon timme ska jag åka och hämta liket som återuppstått från de döda. Sedan har jag lite att pyssla med vid återställning av program och sånt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp