Bukefalos 28 år!

George Michaels

Mia_R

Trådstartare
Jaha, då kan 2016 lägga ytterligare en på listan över de som gått bort i år, är det vara jag som inbillar mig eller är de inte ovanligt många kändisar just i år?

Oj vad jag älskade Careless Whisper när den kom. :(
 
Finns väl ingen korrelation mellan döden och kändisar, den förstnämnda är ju oundviklig. Men jo, varit en del extra kändisar i år.

Last Christmas kommer få en extra innebörd kring jul tror jag. Gå bort på självaste juldagen, nästan ironiskt då jullåten är den mest spelade av George Michael.

Sorgligt om inte annat.
 
Jaha, då kan 2016 lägga ytterligare en på listan över de som gått bort i år, är det vara jag som inbillar mig eller är de inte ovanligt många kändisar just i år?

Oj vad jag älskade Careless Whisper när den kom. :(


Har själv inte någon speciell relation till George Michael, men ang. att många kändisar skulle ha dött under 2016 så läste jag en artikel i April detta året från BBC, som nu när jag sökte efter den blivit uppdaterad denm 16 December (här: http://www.bbc.com/news/magazine-38329740
I korta ordalag - ovanligt många kändisar dog under årets fyra första månader, men sedan dess har trenden varit normal. Trenden överlag pekar uppåt dock, vilket förklarats med uppsvinget i TV, som helt enkelt gjorde det möjligt för fler personer att bli kända, vilket naturligtvis också gör att fler kända personer dör.
 
Har själv inte någon speciell relation till George Michael, men ang. att många kändisar skulle ha dött under 2016 så läste jag en artikel i April detta året från BBC, som nu när jag sökte efter den blivit uppdaterad denm 16 December (här: http://www.bbc.com/news/magazine-38329740
I korta ordalag - ovanligt många kändisar dog under årets fyra första månader, men sedan dess har trenden varit normal. Trenden överlag pekar uppåt dock, vilket förklarats med uppsvinget i TV, som helt enkelt gjorde det möjligt för fler personer att bli kända, vilket naturligtvis också gör att fler kända personer dör.
Fast nog räknar jag med Åke Cato vilket knappast BBC gör, likaså Zaza Gabor, Fidel Castro, Leonard Coen m flera. Visst, naturliga dödsfall och inte helt oväntade heller med tanke på ålder, men jag tycker det är ovanligt många i år jämför med tidigare år.
 

Liknande trådar

Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Hedinn
·
Samhälle Tänkte först skriva i Ukraina-tråden men tänkte det skulle kapa den... Någon annan som sett listan på alla high-profile företagare som...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Verdandi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 323
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp