Bukefalos 28 år!

T

Trassell

Får hem två små dvärggetter om några veckor. Någon som har något speciellt tips eller något ni tycker man borde tänka på extra mycket? Har läst på mycket och kan en del, men inte helt omöjligt att man missat något :angel:
 
Sv: Get tips?

Mina tips är:
Förbered dig på att få din och dina grannars trädgård uppäten och dina bilar sönderrepade när de använder taket som solplats..

Jag har haft dvärggetter och de var fullkomligt omöjliga att stänga in. 120cm fårnät med el upptill var inga problem att klättra över. Bara el med ett par cm mellanrum tar de sig också igenom. De har en förmåga att bita ihop blunda och klara el. Så lite mer konkreta tips är att ha ett högt typ viltstängsel med fasta rutor som du märlar fast i marken. Och så är det bra om de tidigt lär sig att bli ledda med koppel och vana vid att lyfta på fötterna. Men de kanske redan är vuxna?

Jag sålde mina getter eftersom de totaldemolerade hela vår gård. Den ena geten, Britta, åt upp en del av min Volvos bromsok när det var isärplockat för reparation. Den delen kostade skjortan eftersom det var en originaldel. Vi var tvungna att ägna mkt tid åt att få in dem i en box varje gång vi fick främmande eftersom de hade sönder deras bilar annars. Dessa getter bor nu hos en familj långt ute i skogen där de kan gå lösa och trivs ypperligt. Och jag har nu ett par år senare fått saker att växa igen i trädgården.

Jag önskar dig lycka till, getter är ju faktiskt också väldigt söta..:love:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag har fått en mattespad av grannen, som jag tänkte tvätta innan användning. Men det är helt omöjligt att få upp dragkedjan...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Valle
·
Övr. Djur När min robo dog för ca 1 år sedan tänkte jag nu blir det ingen ny. Men nu säger det i hamstertarmen igen och två guldhamster honor...
Svar
4
· Visningar
769
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 730
Senast: Buongusto
·
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 157
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp