Bukefalos 28 år!

Getter som bräker

Kansi bansi

Trådstartare
Hejsan. Jag har två stycken, i vanliga fall väldigt tystlåtna, dvärg-getter som sedan imorse har bräkt ovanligt mycket. Vad kan detta bero på?
Det är två bockar och de går i stor hage tillgång till att äta gräs, dricka friskt vatten och vara i skugga under tak med två väggar.
De bräker iprincip aldrig i vanliga fall med sedan i morse har de två hållit full låda där ute..vad beror detta på?

Tankar som dyker upp är bla. att de försöker locka till sig någon snygg brud eller att de kanske är missnöjda med någonting. Allt i hagen ser normalt ut och jag bytte vatten senast idag.. tacksam för svar!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 510
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 577
Senast: Luleå
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Hannah0407
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 278
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Hingststationer
  • Dressyrsnack 17
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp