Bukefalos 28 år!

Ninaelisa

Trådstartare
HejVet inte om jag kommit rätt men gör en chansning. Jag har för ca 1 1/2 månad köpt två afrikanska dvärggetter från olika ställen.dom är födda mars 2014. Getterna har en inhägnad hage,när jag inte är hemma så går dom i den. Men när jag kommer hem så skriker getterna efter mej som en tok och vill vara med mej hela tiden. Jag släpper ut dom o då är dom tysta så länge dom ser mej. Så fort jag inte är inom synhåll så skriker dom. Vad jag än gör. .snickrar, tvättar bilen, klipper gräset mm så ska dom vara med mej...jag gosar mycket med dom och borstar pälsen. Ska jag låta dom vara i inhängnaden för jämnan? Orkar inte höra skriket och vill att dom blir självständiga!
 
Har dom nog med mat? Inget ont menat men så länge djur har mat är det väldigt sällan dom skriker, spec när dom är två.
 
Mina låter så där när de vill ha grenar att gnaga på och på kvällen när de ska gå in om jag är sen. De har alltid dörren öppen, men får hö näst jag stänger in för natten. De har en väldigt stor hage som det alltid finns bete i. De lär sig sina system, busarna. :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp