Bukefalos 28 år!

Glockenklang f:82

M

Miloni

Vet någon någonting om denna häst? Någon kanske som vet nåt om hur avkommorna blivit? Vad gjorde han? Resultat osv?

Nu menar jag Glockenklang född 1982 e:Gardeoffizier u:Möve ue:Mozart

Min häst har denne som morfar. Hade vart intressant att veta vad Glockenklang lämnade för psyken på sina avkommor. Har svårt nämligen att tro att jag kan få reda på hur min hästs mamma var.

Sen har jag en till fråga, jag vet vem uppfödaren är borta i tyskland, har namn och adress. Jag har tänkt att skriva till denne och fråga lite om min häst, vad som hänt under dom första små åren i hans liv innan han kom till sverige. Problemet då är att min häst inte hade något registrerat namn när han kom till sverige, finns det chans ändå att uppfödaren kan veta vilken häst det är jag menar? Tänkte på registreringsnummer och allt det där.

Jag vet ju inte om uppfödarn hade många hästar eller få hästar, men jag utgår från att den har mer än en iallafall.
 
Sv: Glockenklang f:82

Om du talar om vad mamman heter och vilket år avkomman är född bör ju uppfödaren förstå vilken häst du menar.
 
Sv: Glockenklang f:82

Svart Hannoveraner i avel 1986-1993. dog 1994.
Lämnade bättre avkommor i hoppning än i dressyr

HLP 100-dagars
Dressyr 105.45 (15)
Hoppning 119.97 (6)
Totalt 111.04 (8 av 34)

Avkommeindex 2008
Dressyr 60 (79%)
Skritt 78
Trav 59
Galopp 60
Ridbarhet 72

Hoppning 93 (77%)

Inga godkända söner. 40 stamboksförda döttrar varav 2 med premie.
71 tävlande avkommor varav 1 i Svår Dressyr och 7 i Svår Hoppning.

Horse_Glockenklang.jpg
 

Liknande trådar

Avel Hej Buke, jag har saknat er. ⭐ Om en bekant nyligen har köpt ett par rescue/djurrättsärende-/omhändertagna ponnyer via förmedlare –...
2
Svar
21
· Visningar
3 361
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 324
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag skulle vilja hitta en häst som jag red för flera år sedan. Hur kan jag bäst gå tillväga? Jag vet namn, födelseår och stam så jag...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: Modest
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 864
Senast: sinpol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovlera
  • Uppdateringstråd
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp