Bukefalos 28 år!

Glukosamin? någon med koll?

Sv: Glukosamin? någon med koll?

nu missförstod du mig, min hund ska äta både j/d och glucosamin enligt vets rekommendation, men hon menade att det var skillnad i de olika preparaten och att cosequin fungerar bättre än vissa andra medel tillsammans med j/d. kanske har det med -hydroklorid eller -sulfatformen? jag litar dock inte blint på min vet utan tar gärna andra synpunkter på det här.
 
Sv: Glukosamin? någon med koll?

ts - gå till apotek eller veterinär istället för zoobutik.

Så det finns på apotek också - för hundar? Låter ju bra.

De som påstår att det är skillnad mellan det som är för hund och för häst och att man därför inte kan ge hästglukosamin till hund eller tvärt om, vad baserar de det på? Vad är det som skiljer som gör att man inte ska ge till "fel" djur?
 
Sv: Glukosamin? någon med koll?

En kompis använder nyponpulvret LitoZin till sin gamla flatte och dom tycker det fungerar ännu bättre än glukosaminet. Tänkte faktiskt själv prova det på en av våra äldre golden retriever som också börjar bli stel i lederna. Hittade en gammal tråd här på Buke om nyponpulvret.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=718711
 
Sv: Glukosamin? någon med koll?

ska kanske tillägga att min äter smärtstillande också, previcox, om det gör någon skillnad.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 593
Senast: NotlikeI
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 843
Senast: Rie
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 814
Hundhälsa Jag har postat på hundar ifokus, postar här med då jag vet att det finns mycket kunskap här också. Hej! Jag tänkte be om lite tips...
2
Svar
23
· Visningar
4 107
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp