Bukefalos 28 år!

Göra innekanin till utekanin?

marengo

Trådstartare
Min familj har fått förfrågan om att ta emot två inomhuskaniner från en bekant som inte kan ha kvar dem. Min familj har haft en utomhuskanin förut, och kan tänka sig att ta hand om kaninerna om de kan vara utomhus. Vore det okej att kaninerna kommer ut i sommar, och sedan stannar ute året runt? Eller kommer de inte klara vintrarna om de har varit innekaniner? Är två lejonhuvade kaniner, vet inte åldern. Ifall det är ok, något man bör tänka på?
 
Får de gå ut i sommar när vädret är varmt och sen stanna ute tills vintern så kommer de få en päls, ja.:)

Bara de får mycket halm och ev en värmelampa om det är kallare än -20.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 370
L
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte försöka samla hop lite o lika saker som är väldigt mycket i mitt huvud justnu. Som INTE är om soc mötet nästa vecka och att...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 276
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 839
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 586
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp