Bukefalos 28 år!

F

fragan

Jag har en mindre hage, som vi har tagit bort träd och rötter från, och jorden har därmed blivit uppriven, ifylld där rötter har dragits upp och harvad. Detta var förra sommaren. Den har stått orörd sedan dess. Ligger fortfarande under snö. Nu vet jag inte om där kommer gräs tillbaka av sig själv iår, eller om jag kan 'strö' över frön så att där blir lite fart på det iår?

Tips?
 
Sv: Gräs

isådd och lite gödning är aldrig fel, svenska foder har en helt ok fröblandning,
är hagen mindre än 2 ha funkar det utmärkt att fixa både frösådd och gödning med sålåda, man behöver bara ha lite känsla i pekfingret

edit: det funkar naturligtvis på större arealer också, har ju hört ett antal historier som börjar med: när jag var liten.........
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 702
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 748
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: MayGrace
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 111
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp