Bukefalos 28 år!

Gräsreducerare eller greenguard?

Sv: Gräsreducerare eller greenguard?

*KL*

Bilder på min egentillverade betesbegränsare. Med den här varianten har hon inte fått något skav alls. Den är tillverkad av köldridå. Utskuren som en blomform, utskuret hål i botten i samma storlek som på Globus modell. Satt ihop sidorna på "blombladen" med snören, annars blir det lätt så stora hål att de trycker ut mulen där. Har skurit ut lufthål vid nosen plus gjort massa småhål med vanlig läderhåltång, för bättre luftgenomströmmning.

Begränsaren hänger löst när hon inte betar, och jag upplever henne mycket positivare till den här än Globusen, trots att jag varit väldigt nöjd med den med.

Bilder:

http://www.pixbox.se/pic_show_id28259311.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id28259312.html

Smart!
Då slipper man köpa X antal betesreducerare varje sommar.. Det har redan blivit en rejäl summa för min del.
Vart kan man köpa köldridå??
 
Sv: Gräsreducerare eller greenguard?

Min älskade skrot med hans hatade munkorg :p , det syns att han gjort hålet större...

P6250003-1.jpg


tyvärr fortfarande för tjock.. Men vi har börjat med promenader nu

kaiser.jpg
 
Sv: Gräsreducerare eller greenguard?

Sök på Google på köldridå. Jag köpte på metervara via postorder.
 
Sv: Gräsreducerare eller greenguard?

Tror jag tog den tjockaste jag hittade när jag beställde. 3 eller 4 mm är den.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 264
Senast: Cilva
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 481
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 413
Senast: Lager
·
Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 646
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp