Grand Danois

Sv: Grand Danois

Vilken fin blå du har!!
Var kommer hon ifrån?


Det finns säkert ÄNNU mer man ska tänka på när man ska köpa Grand Danois, bara man tänker efter lite :D
 
Sv: Grand Danois

Första året? är inte dom valpar livet ut?

hehe.. Min herre blev faktiskt lite "gubbe" direkt efter könsmognaden... Det var som om han tyckte att "varför ut å promenera å leka när jag kan ligga inne å sova under täcket." =) Att få upp honom ur sängen innan 12 på dagarna blev en kamp.. =) han hade aldrig bråttom nånstans. :D

n648594971_691566_6967.jpg


trött kille.. :grin:

n648594971_757437_2101.jpg

Men han hade sina ljusa stunder då han gärna lekte, här med en borderterrierkille. =)
 
Sv: Grand Danois

KL
Eftersom det så lägligt startats en tråd i ämnet tänkte jag bara låna den lite om det OK.
Jag funderar på att skaffa en GD i framtiden och undrar lite över mentaliteten. Är det någon som kan rekommendera uppfödare eller linjer som har stabil mentalitet (jag vet syftningsfel = )) då just mentaliteten är en väldigt viktig aspekt för mig. Ledstatus och sånt kan man kolla upp på avelsdata och hunddata, men just mentaliteten är det väldigt svårt att hitta info om.

Klart att det är ok:laugh:!
 
Sv: Grand Danois

hehe.. Min herre blev faktiskt lite "gubbe" direkt efter könsmognaden... Det var som om han tyckte att "varför ut å promenera å leka när jag kan ligga inne å sova under täcket." =) Att få upp honom ur sängen innan 12 på dagarna blev en kamp.. =) han hade aldrig bråttom nånstans. :D

n648594971_691566_6967.jpg


trött kille.. :grin:

n648594971_757437_2101.jpg

Men han hade sina ljusa stunder då han gärna lekte, här med en borderterrierkille. =)

Mycket fin hund!
 
Sv: Grand Danois

Jag tror att man får åka på utställningar, besöka uppfödare och kanske träffa privatpersoner med hund från olika uppfödare för att bilda sig en egen uppfattning om vad som är god mentalitet och ej.
Det som är god mentalitet för mig kanske är något helt annat för en annan person.

Enligt mig är mina hundar bäst av alla, såklart! :D

30242171.jpg


30242173.jpg


29954219.jpg
 
Sv: Grand Danois

Jag tror att man får åka på utställningar, besöka uppfödare och kanske träffa privatpersoner med hund från olika uppfödare för att bilda sig en egen uppfattning om vad som är god mentalitet och ej.
Det som är god mentalitet för mig kanske är något helt annat för en annan person.

Enligt mig är mina hundar bäst av alla, såklart! :D

30242171.jpg


30242173.jpg


29954219.jpg

Vilka trevliga hundar du ser ut att ha :banana:
 
Sv: Grand Danois

Haha, ja då kanske man inte har någon mat kvar sen.

Va tråkigt, är det uppfödaren som har förfalskat den?:confused:

HELT FEL MED DITT RÅD OM FODER!!!!!!
Tala alltid med din uppfödare om allt som rör din hund.
Du kan få väldigt felaktiga råd om du lyssnar på andra.
Det är väldigt viktigt att du sköter din grand danois på rätt sätt.
Wiveca
 
Sv: Grand Danois

HELT FEL MED DITT RÅD OM FODER!!!!!!
Tala alltid med din uppfödare om allt som rör din hund.
Du kan få väldigt felaktiga råd om du lyssnar på andra.
Det är väldigt viktigt att du sköter din grand danois på rätt sätt.
Wiveca

Jag har fått råd om foder, inte skrivit!
 
Sv: Grand Danois

åh en gråharlekin:love: den absolut vackraste färgen dom kan ha!
Tiken jag nämnde var även hon en gråprick:p men hon var verkligen valp livet ut:D inomhus var hon iof hyfsat lugn, hade dock ingen större koll på sin storlek, allra helst skulle det sittas iknät osv:love:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: Is
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Petronilla
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp