Bukefalos 28 år!

Grannens hundar

K

knorris

Vi bor i ett kedjehus (dvs ett långt hus avdelat på mitten med ingångar från ena långsidan.) mellan våran och grannens tomt finns ett staket och en häck. Nu till problemet:
Grannens hundar är aggressiva, skälliga och hatar barn. En av hundarna attackerade min 14-åriga lillasyster i somras och högg mot halsen men fick tag i låret då hon hoppade in i bilen (som tur var olåst). Man behöver knappt titta ut genom fönstret så sätter dom igång att skälla, dygnet runt. Inga glada lekskall utan dom morrar och skäller på ett sätt som jag upplever som aggressivt. Jag bara väntar på den dagen dom tar sig igenom staketet... Detta är inte bara obehagligt utan även irriterande eftersom man dagligen får lyssna på hundarnas (och ägarnas...) skällande. Att ägarna dessutom hade mage att ställa sig på andra sidan staketet och vråla att vi skulle hålla käft på våran hund (som egentligen bor hos min mamma) då hon hade hittat en igelkott i trädgården och morrade och skällde.
Vad kan man göra? :confused:
Så många gånger jag har haft lust att gå in och säga åt dom att hålla tyst på sina hundar...Inte den bästa grannsämjan om man säger så...
 
Sv: Grannens hundar

låter inte alls roligt....
kan man inte ringa polisen eller nåt??
håller de på på nätterna så är det ju störningsjouren eller så...
 
Sv: Grannens hundar

vet inte... vi kollade upp vad det krävdes för att få en av hundarna (som högg mot strupen på min lillasyster) avlivad. Det krävs typ massor med polisanmälningar och helst att ägarna går med på det också... finns det störningsjour när man bor i villa?
 
Sv: Grannens hundar

Helt ärligt, det är bara till att börja polisanmäla allt så ni har det på papper.

Att hunden var ute efter halsen är otroligt svårt att bevisa och även om ni uppfattade det så kanske det inte var hunden avsikt.

Vissa hundar pratar också mer hårt och det ni uppfattar som aggressivt behöver alltså inte vara aggressivt från hundens sida

Åter till anmälan, VARFÖR i hela friden anmälde ni inte när din syster blev biten ? Då finns det ju bevis?

Hunden kommer då till en början bli belagd med koppeltvång och sedan munkorg...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 773
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 943
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 276
Senast: Sel
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 757
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp