Bukefalos 28 år!

Grav.hormoner

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Hrima

Hur kraftigt kan de svänga egentligen under graviditeten?
Tycker en del människor blir som psykfall :crazy: *läskigt*.
Tur man aldrig ska bli mamma.
 
Sv: Grav.hormoner

Här har du ett äkta psykfall :devil: kräks gör jag oxå, börjar så smått känna mig som bruden i Exorcisten :crazy:

Bor ju ganska nära dig (får kanske flytta till de "stora gula husen" mellan centrum och campus om inte hormonerna lugnar ner sig snart :devil: ) så om du vill kan jag komma och psyka mig lite...
 
Sv: Grav.hormoner

Haha nej tack :D .
Men ärligt, svänger det så mycket?
Jag menar får du gråtattacker hur som helst?
 
Sv: Grav.hormoner

Ooooja! både positivt och negativt... Små barn som plaskar i vattenpölar = storbölande, sambo som säger/gör fel sak = krig, kan känna mig otroligt otillräcklig ena sekunden och nästa sekund är jag superkvinnan!

Det är väldigt komiskt när man tänker efter... Skulle vara kul att montera upp en massa övervakningskameror hemma så får se vilket monster/kattunge/grinolle/pissråtta/osv man är, sen kunde man sitta och garva åt sig själv (om ett tag iaf när man har fått lite distans till sig själv...)
 
Sv: Grav.hormoner

Visst känner man att hormonerna spökar runt i kroppen, men jag tror man väljer hur man vill "leva ut" det. Givetvis har man fortfarande ett ansvar för vad man häver ur sig, och för hur man behandlar sina medmänniskor, även om man är gravid.

Jag känner mig väldigt förändrad, men mina jobbarkompisar säger att det inte märks. Förutom när jag mådde jätteilla hela dagarna. Då var jag lite mer dämpad.

Min man säger oxå att jag inte har ändrat mig särskilt mycket. Lite rädslor och tankar kring förlossning, att vara mamma och hela grejen, men det är ju fullt naturligt. Han känner samma sak.

Men jag tycker att allt stinker! Och det är skitjobbigt. Men det märks ju inte på annat vis än att jag går runt och beklagar mig över mitt överdrivna luktsinne.
 
Sv: Grav.hormoner

havreflinga skrev:
Men jag tycker att allt stinker! Och det är skitjobbigt. Men det märks ju inte på annat vis än att jag går runt och beklagar mig över mitt överdrivna luktsinne.

Jag "ser" bakterier överallt, allt är äckligt och detta kommer från en riktig hästtjej som i vanliga fall inte bryr sig om skit och snusk överhuvudtaget.

Till Hrima: Tror faktiskt att allt inte är hormoner utan även blodsockerdippar, jag har kräkts massor och vissa dagar har jag bara fått behålla en macka eller en frukt, då är ju inte humöret på topp direkt...
 
Sv: Grav.hormoner

Det låter apjobbigt med luktsinnet :crazy: .Förstår att det är jobbigt.

Vilya: jobbigt att inte kunna behålla mat :crazy: .
 
Sv: Grav.hormoner

Vilya skrev:
Här har du ett äkta psykfall :devil:

Tur du sa det själv så jag slapp :p ;)

Usch, nä nu kanske det istället är du som jagar mig med pisken och inte din annars så snälla dotter.
 
Sv: Grav.hormoner

Jo det svänger en del i humöret men jag lovar ingen annan en möjligtvis sambon/mannen/pojkvännen märker det! eller ja, det beror ju på hur öppen man är och hur mycket man vill att andra ska få reda på. man kanske lipar lite mer och snabbare av rörande filmer och tv-program eller får krampaktigt hålla sig från att börja lipa...

Jag är dock sådan att jag inteberättar til höger och vänster om hur jobbigt allting är, frågar ngn. säger jag oftast att allt bara är bra. Medans sambon får höra en hel del...

Man går från att känna sig euforisk till att vara så lååg, men det fungerar endå. Man blir ju lite upptagen av sig själv och sin kropp värsta egotrippen.
 
Sv: Grav.hormoner

Jag tycker du har verkat lugn och sansad när jag träffat dig, sen vet jag ju inte hur du är resten av tiden, men så länge du inte slänger mig på gödselstacken är jag glad.

Nu har du avskräckt mig igen, jag som redan har sånna humör/käslosvängningar redan.. :crazy:
 
Sv: Grav.hormoner

Emro skrev:
Jag tycker du har verkat lugn och sansad när jag träffat dig

Det kallas för självbehärskning... Nej då det är iaf lite bättre med ilskan än vad det var i början...

Emro skrev:
Nu har du avskräckt mig igen, jag som redan har sånna humör/käslosvängningar redan.. :crazy:

Men du ska ju ha massa söta ponnyungar som rider runt på små kritvita Welshmountain ponnies ;) Så här!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 565
Senast: Kilauea
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: Habina
·
Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 684
Senast: Stereo
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 348
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp