Bukefalos 28 år!

Graviditet och hår...

F

Fellow04

Jag visste inte vart jag skulle fråga, så jag postar en ny tråd. Hur går det om man tonar håret när man är gravid?? är så trött på mitt hår och vill gärna tona det aningens mörkare. Men är rädd att det ska bli alldeles fel pga hormoner osv...nån som tonat/färgat håret när ni varit gravida??
 
Sv: Graviditet och hår...

Jag färgade håret som vanligt genom mina graviditeter och det gick bra. Hade däremot lite problem efter sista, men det beror nog snarare på nytt (och sämre) vatten att tvätta håret i.
 
Sv: Graviditet och hår...

En kompis till mig tonade ljust..det blev morotsfärgat. Nästan orange. I vanliga fall brukar hon tona ljust, fast då har hon ju inte vart gravid. Jag själv färgar alltid rött, gjorde även så nån gång under graviditeten och det gick bra.

en annan kompis som alltid brukar tona nån mörkbrun nyans färgade för ett tag sedan (gravid i v: 20 ca ), det blev nästan svart denna gång ,)
 
Sv: Graviditet och hår...

Alltså, nu vet jag ju inget om ämnet så ursäkta om jag är burdus. Men håret på huvudet är ju dött, hur ska det kunna påverkas av hormoner?
Rent tekniskt borde färg/toning verka på samma sätt om man är gravid eller inte. Skillnaden från gång till gång borde bero på just gång till gång och inte eventuell graviditet.
Eller?
 
Sv: Graviditet och hår...

Har tonat håret två ggr. Använde samma röda nyans jag haft de senaste åren och märkte då ingen skillnad.
 
Sv: Graviditet och hår...

Alltså, nu vet jag ju inget om ämnet så ursäkta om jag är burdus. Men håret på huvudet är ju dött, hur ska det kunna påverkas av hormoner?
Rent tekniskt borde färg/toning verka på samma sätt om man är gravid eller inte. Skillnaden från gång till gång borde bero på just gång till gång och inte eventuell graviditet.
Eller?

jo så tänker jag med. Detta är min första graviditet och jag är väl aningen nojig antar jag :D sen är det så att vissa i min omgivning försöker väl skrämma upp mig eller nåt (ha vissa på jobbet som håller på med skräckexempel på graviditeter, förlossningar mm.), jag lyssnar inte särskillt mycket men när det kommer till att tona/färga håret så kände jag att det kanske är bra att fråga här för några av er kanske har gjort det under tiden ni var gravida :grin:

Till Alla: Tack för era svar :) ska sätta igång och tona mitt hår brunt nu, yeeii :D
 
Sv: Graviditet och hår...

Och jag är inte gravid (än :angel: ) och totalt onojjig. ;)
Färga håret du! blir det o-bra så får du skylla på mig om du vill! ;)
 
Sv: Graviditet och hår...

Det är väl mer för att man inte ska utsätta fostret för det gift som hårfärg ändå innehåller som man ska avstå från att färga/tona under graviditeten!?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 101
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Tilly_85
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Praefatio
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 092
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp