Grimmskaft i munnen

Sv: Grimmskaft i munnen

Ett sätt att bli av med det har jag fått höra är att som ella_99 skriver, lära dom att bära saker för att få det behovet uppfyllt.

Min femtonåring gör fö samma grej då och då. Men då är han oaktiverad och på lekhumör.
 
Sv: Grimmskaft i munnen

Tack för alla svar. Min häst är jättecool i huvudet så det är nog ingen stressgrej för det vet han inte vad det är. Men har noterat att det endast är på morgnarna då han ska ut till hagen. Gnäggar när man kommer och hoppar in i grimman och får tag i grimskaftet. Kommer du matte så går vi ungefär. Lugnt o fint ut ingen stess där inte. in går något fortare då glömmer han grimskaftet och älgar på. Kan det finnas något gott i krubban i dag med?Bäst att skynda sig in verkar vara hans motto
 
Sv: Grimmskaft i munnen

naaw vad gullig hon är! :D

min ena biter och smakar också på allting. han har alltid varit så, tror det är en kombination av att han är sent kastrerad och väldigt nyfiken och pysslig av natur. grimskaften får han bita på men tyglarna och annat läder tar jag ifrån honom (blir ju fula!). men ser det inte som nåt stort problem. han undersöker och slickar och smakar även på alla nya saker han får, särskilt mjuka så som lindor och fleecetäcke.
 
Sv: Grimmskaft i munnen

Så gör dem.
Min val. bar posten som liten, sprang runt med en boll eller en golvkrubba. Var o är fortfarande nu vid 16 års ålder en häst som ska pilla på allt.

Han är smart oxå. Om ngn annan leder honom så tar han tag i grimmskaftet o drar iväg. det går inte att stanna en sån:rofl:

såg en häst som hade fått en liten kedja som satt fast i grimman på ngt vis, så att den fick pilla med den.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 693
Senast: caballus
·
Gnägg Hej allesammans! Jag äger just nu en D-Ponny som jag omedvetet köpte in som lite av ett projekt. Hon har blivit illa behandlad i både...
2
Svar
32
· Visningar
3 175
Senast: Rialavargen
·
Gnägg Hej! Tyvärr så är det så att älskade hästen måste fortsätta vidare till ett annat hem pga att vi kommer att flytta hem från Dubai till...
Svar
8
· Visningar
2 260
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 466
Senast: DizAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp