Bukefalos 28 år!

Grymma människor!

Sv: Grymma människor!

Det kan ju varit en förlupen jaktpil! Dock borde man väl märkt att man träffade ngt och tagit rätt på det??!!!

Såvida man inte hellre har en död hund på sitt samvete än en massa böter! Tyverr finns nog många sådan!

HEMSKT om hunden är skadeskjuten med flit!
 
Sv: Grymma människor!

Fy fan :cry:
Hur kan man först skjuta en pil i huvudet på en hund sen när man ser att den fortfarande lever och har en pil rakt genom skallen, bara gå därifrån??
 
Sv: Grymma människor!

Jag tyckte att det vi såg på TV igår var grymmare... :cry:
 
Sv: Grymma människor!

usch stackars hund.
lika hemskt tycker jag det är med hundarna som smugglas hit. som ibland 50-90% är redan döda när dom anländer till sverige. :cry:
 
Sv: Grymma människor!

Menar du det där programmet på 4:an om en massa kosmetiskt de gjorde med sina djur i USA?
 
Sv: Grymma människor!

Det dar tror jag ar ren skramselpropaganda!!
Hur vet man egentligen hur manga hundar som smugglas in till Sverige?? Och ar det de hundar som tullen far tag pa som man raknar ut 50-90% dodsfall??
Jag tror att de flesta hundar som smugglas in i Sverige, gors sa av agare som redan agt hunden, fast utomlands. Eller av vissa handlare som vill salja hundarna i Sverige, och darmed ar mycket mana om att hundarna ska leva, for man kan inte salja en dod hund.
 
Sv: Grymma människor!

Ja herregud... Okej det som är rent medicinskt. Men kupering. Det var så grymt så jag nästan vile dö...

Å hon som tog bort stämbanden på hundarna så att de inte skulle skälla hela nätterna. Vad f*n gjorde de ute på nätterna kan man ju fråga sig för det första... BYT RAS liksom...
 
Sv: Grymma människor!

Om du visste hur mycket människor kan göra mot oskyldiga djur så är detta relativt lindrigt.
 
Sv: Grymma människor!

Usch... stackars Easton! :cry:


Ang hundkirurgin...

Jag närapå grät när den valpen som fått sina öron kuperade ylade..

Det enda vettiga det programmet var kaninen som fick sin megahake bortopererad.

Stön!
 
Senast ändrad:
Sv: Grymma människor!

Även bulldogen som fick ett veck borttaget på nosen så att hon kunde se tyckte jag var vettigt. Det borde räknas som djurplågeri att plocka bort klorna på katter!!
 
Sv: Grymma människor!

jag hade kunnat strypa tanten med det "fina" hemmet... och gärna pitbulluppfödarna också, "de är som mina barn" men vem låter sina barn bli stympade för utseendets skull och låter dem bo i garaget? men taxkärringen var nog fan värst... :(
 
Sv: Grymma människor!

Jag vet inte vem som var värst... Öronen, klorna eller stambanden? Klorna kanske... Fy faan... Eller öronen... Eller taxarna... Hur levde de? Usch, jag skulle aldrig sett det där...

Vi har kuperat en svans på en valp. Fick hjälp av en uppfödare. Sen kuperade vi inte mer, så våra hundar har haft långa svansar redan innan kuperingsförbudet trädde i kraft. Nä det gick faktiskt inte bara. Den som kuperade fick behålla 50% istället för rekomenderade 30%.
 
Sv: Grymma människor!

Ja herregud. Vilket folk det finns där ute i världen. Jag är glad att jag bor i Sverige i de fallen. Visst är Sverige inte alltid så jäkla bra på djurhållning heller, men fan så mycket bättre än vissa andra länder tydligen.

Att ta bort klorna på en katt är enligt mig ALDRIG försvarbart. En katt utan klor är inte längre en katt. Hur kliar sig en sådan katt? Hur försvarar den sig? Jagar? Och hur måste det inte kännas att gå med dem tassarna sen. Nä fy farao. :-S

Och alla andra grejer de gjorde. Kupering förstår jag mig inte på alls. Varför kupera för att någon annan tycker att det är snyggare. Ägarna borde fått vara med när hundarna vaknade upp...

De där testikelproteserna var mest skrattretande. Varför i helsike sätta in proteser? Ska jag vara helt ärlig tror jag inte att hunden blir så fruktansvärt förvirrad utan.

Hoppas de snart kommer på andra tankar även i USA när det gäller sådana där saker.
 
Sv: Grymma människor!

Jag tycker också att taxarna var värst! Man opererar väl för farao inte bort stämbanden på en hund, man lär den vara tyst!!! Kuperingen var inte lika "hemskt", valparna mådde som sämst i uppvakningsögonblicket och kanske tislls det läkt lite, men en hund som inte kan skälla påverkas så mycket mer. Jag är inte för kupering av vare sig svansar eller öron, om det inte är av direkta medicinska skäl. Har en ras som man i andra länder kuperar öron och svans på, men det tycker jag är fullt. Och även pitbulls är sötare med öronen i behåll tycker jag! Men hur kan man klippa bort en del av hunden för att man tycker att den ska se annorlunda ut??? Vill man ha en ras vars öron är stående, så är mitt tips att köpa en schäfer!
 
Sv: Grymma människor!

*ha ha ha* Precis vad vi sa också! Vi hade dessutom en parabol-schäfer liggandes vid fötterna när vi såg det :)
 
Sv: Grymma människor!

En sådan har jag också haft...dock blandat med pointer men med stående öron som var stoooora. Jättesöt, tyckte jag, men andra bara mobbade henne för sina fladdermusöron.
Men det är lite konstigt att man köper hundar med hängande öron om öronen har en sån betydelse för ägaren.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 742
Senast: Santoxen
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 105
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp